سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی

حوزه/ نشست علمي با موضوع «تبيين بيانيه گام دوم حضرت امام خامنه اي» با حضور جمعي از طلاب، دانش آموختگان و اساتيد، در مدرسه علميه زهرائيه نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دكتر سيد جلال حسيني، در نشست علمي تبيين بيانيه «گام دوم امام خامنه اي» گفت: مقام معظم رهبري شرايط و عملكرد معصومين از زمان پيامبر(ص) تا امام عصر(عج) را درك كرده‌اند و شرايط امروز را هم به خوبي درك مي‌كنند و بر اساس ديدگاه دقيقي «گام دوم انقلاب اسلامي» را مطرح كرده اند، پس بايد به صورت جدّي به آن نگاه كنيم.

وي به انديشه مطرح شده توسط انديشمندان غربي اشاره كرد و افزود: غربي ها حدود 700 سال پيش انديشه‌اي را مطرح كردند و معتقد شدند « جهان نيازي به خدا، دين و پيامبر ندارد و بشر مي تواند خودش جهان را اداره كند.» و بر اين اساس دانشمندان معتقد شدند مسير تاريخ از دينداري به سمت بي‌ديني مي‌رود و كسي نمي‌تواند خلاف جريان آب شنا كند بنابراين مطمئن شدند كه هرگز انقلاب ديني صورت نخواهد گرفت.

این کارشناس سیاسی تأكيد كرد: در ميان اين نظريات حضرت امام در سال 42 اهداف خود را، نابودي سلطنت، تشكيل حكومت اسلامي و زمينه‌سازي براي ظهور اعلام كرد و گفت: ياران من در گهواره اند؛ امام پيش‌بيني كرد و موفق شد سلطنت را نابود كند و حكومت اسلامي را تشكيل دهد و اکنون زمان زمينه سازي براي ظهور است.

 حسيني اظهار کرد: امروز حرف عده‌اي اين است كه چرا رهبري هيچ اقدامي نمي كند؟! در حالي كه رهبر هر آنچه وظيفه اش بوده انجام داده؛ مثلاً در قضيه توافق‌نامه هسته‌اي، رهبر 10 سال پيش گفت: اگر در مقابل دشمن يك قدم عقب نشيني كنيد، دشمن 10 قدم جلو خواهد آمد. امّا عده اي بدون توجه به هشدارهاي رهبري به غرب اعتماد كردند و اقدام به اعتماد سازي كردند كه امروز نتيجه اش نابودي بخش زيادي از پيشرفت ما در بخش هسته اي شد.

وي به معناي خودسازي در «گام دوم انقلاب» اشاره كرد و گفت: اين خودسازي صرفا معنوي نيست، خودسازي انقلابي هم هست. براي فراهم سازي زمينه ظهور بايد مردم آمادگي پذيرش ظهور را داشته باشند و براي آمادگي پذيرش بايد تلاش كرد. فقط شركت در دعاي ندبه نمي تواند تلاش براي زمينه سازي ظهور محسوب شود و به خودسازي اجتماعي، سياسي و انقلابي نيازمنديم.

این کارشناس سیاسی به اصالت شعارهاي انقلاب و صيانت از كرامت انقلاب در برابر تؤطئهها اشاره كرد و افزود: طبق فرمايشات رهبر عزيزمان، شعارهاي انقلاب كهنه نمي‌شوند زيرا بر اساس فطرت بشريت است، پس شعارهاي انقلاب كهنگي ندارد.

حسيني گفت: حضرت امام(ره) احياگر تفكر ديني در جهان شد؛ جهان دو قطبي آن روز را به جهان سه قطبي تبديل كرد و مسير تاريخ را به سمت دينداري برگرداند، پس انقلاب اسلامي عصر جديدي را مطرح كرد و پديده برجسته جهان معاصر در كانون توجه جهانيان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha