چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهمنی

حوزه/معتقد هستیم رهبر معظم انقلاب چیزی را می بیند که دیگران نمی بینند؛ چنانچه از امام خمینی(ع) نیز چنین موردی را سراغ داریم و ایشان چند سال پیش از زوال شوروی نوید فروپاشی می دهد و امروزه نیز سخن از خود ما نیست بلکه برآمده از رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام بهمنی در نخستین نشست از سلسله همایش های افول آمریکا که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان  به همت خبرگزاری رسا، برگزار شد، با بیان این که به صورت فردی تمدنی مانند آمریکا را زوال یافتنی نخواهیم دید، گفت: زمانی که از افول تمدنی آمریکا سخن گفته می شود به این معنی نیست که تمدن آمریکا را درک نکرده باشیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: فقط تسلیحات نظامی آمریکا 17 برابر اروپا است، یعنی می تواند تمام اتحادیه اروپا را ببلعد؛ بنابراین زمانی که از افول چنین قدرتی صحبت می کنیم به این معنی نیست که آن را نشناسیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه افول آمریکا گفت: ما معتقد هستیم رهبر معظم انقلاب چیزی را می بیند که دیگران نمی بینند؛ چنانچه از امام خمینی(ع) نیز چنین موردی را سراغ داریم و ایشان چند سال پیش از زوال شوروی نوید فروپاشی می دهد و امروزه نیز سخن از خود ما نیست بلکه برآمده از رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب 5 اردیبهشت 85 در دیدار با رییس جمهور می گویند استکبار در راس آن آمریکا هر روز ضعیف تر شده است و بر اساس سنت الهی حکومت ها زمانی که منفور می شوند و طغیان می کنند افول آنها آغاز می شود.

حجت الاسلام بهمنی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 97 می فرماید کسانی که به سازش گرایش دارند بدانند آمریکا رو به افول است؛ این جمله در پایگاه خبری رهبر معظم انقلاب به عنوان به یادماندنی ترین جمله انتخاب شده است؛ استخلاف، استبدال، تدمیر، و سنت هلاکت بخشی از سنت هایی است که خبر از مقیاس تمدنی می دهند یعنی قومی را فرو خواهد پاشید.

وی با اشاره به سنت استخلاف گفت: قرآن کریم به همه انسان ها هشدار می دهد که سنت استخلاف جاری است یعنی سنت خداوند است که همه قوم ها را جابه جا کند؛ آیه دیگری استخلاف را خطاب به کافران بیان می کند که در ایه 57 سوره هود بیان شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: تذکر به استخلاف در خطاب به مؤمنان به دو صورت بشارتی و انذاری بیان شده است که هم بشارت می دهد و هم انذار می کند که خداوند نسبت به مؤمنان تعهدی ندارد.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در پاراگراف اول بیانیه در زمینه ملت صحبت می کند و ملتی که رهبر معظم انقلاب با آنها صحبت می کند واجد یک انقلاب بی نظیر هستند، در ادامه نیز به افول اشاره کرده و از دو مفهوم اجل محتوم و احتضار استفاده می کنند.

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: اگر شما عظمت خود را باور نداشته باشید و افول رقیب را نبینید با مشکل مواجه خواهید شد و درصدد مقابله بر نمی آیند؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند در برابر همه وسوسه هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند از کرامت خود صیانت کرده و ادامه می دهد وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی شده است که این سه مؤلفه توصیه هایی اساسی در مقابله با تمدنی در حال افول است.

وی با بیان این که افول دارای سه مرحله است، اظهار کرد: اکنون در مرحله سوم هستیم و حتی اگر علامتی از افول تمدن دیده نشود و در مرحله پیش از افول باشیم باید خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را بازهم انجام داد و پس از فروپاشی نیز خودسازی تعطیل نمی شود که این خودسازی وجه افتراق است که اگر این وجه افتراق مشخص نشود فرقی با باطل نخواهیم داشت.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha