چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در جمع اساتید مدارس علمیه تبریز گفت: روحانیت اثرگذار در عرصه های، جهادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز معلم در جمع اساتید و کارکنان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران تبریز ضمن تبریک روز معلم، اظهار داشت: جلسات گفتگو و همفکری اساتید با مسئولان حوزه ادامه داشته باشد تا مشکلات و مسائل مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: روز بسیار زیبایی به عنوان روز معلم انتخاب شده است، روز شهادت معلم بزرگ، حضرت آیت‌الله مطهری به نام معلم نامگذاری شد. بعضی از روزها عنوان و اسم بامسمایی هستند، مثل نامیدن روز ولادت حضرت فاطمه (س) به عنوان روز مادر که سنخیت خوبی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان داشت: علت اینکه دشمن آیت‌الله مطهری را به شهادت رساند، اثرگذاری بالای او در جامعه بود مگر نه از قیافه و جثه او که نمی‌ترسیدند. حوزه ها باید در مسیر شهید مطهری گام بردارند، کتاب هایی که از آیت الله مطهری به یادگار مانده است، بسیار ارزشمند و مفید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر اینکه باید از فرصت فصای مجازی برای پاسخگویی به شیهات استفاده بیشتری کنیم، گفت: قبول کنیم چه نکنیم، فضای مجازی فرصت بسیار خوبی است که از آن در زمینه پاسخگویی به شبهات نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی به ضرورت مقابله با شبهه افکنی‌ها اشاره کرد و افزود: شبهه افکنی در مورد مسایل مختلف به‌خصوصی در زمینه وجوهات شرعی و خمس و زکات افزایش بسیار زیادی داشته است که باید با انجام برنامه ریزی مناسب، برخی از اساتید مسئول پاسخگویی و مقابله با این شبهات شوند.

امام جمعه تبریز روش و منش روحانیت و اساتید حوزه را تأثیرگذار دانست و افزود: باید نفوذ کلام و تأثیر روحانیت در جامعه و بین مردم زیاد باشد، مردم وقتی ما را می بینند باید به یاد خداوند و اهل بیت(ع) بیفتند. وظیفه اصلی نزدیک کردن بیشتر دلها به خدای متعال است که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: رفتار، کردار و عمل ما خود نوعی کلاس درس است، باید منیت‌ها را کنار بگذاریم و با رفتار خود اسوه‌ای برای اطرافیان و مردم باشیم.

وی اضافه کرد: تقویت بنیه علمی اساتید و مدرسان حوزه، افزایش دقت در جذب و پذیرش طلبه و توجه کافی به مدارس علمیه و طلاب از جمله مواردی است که باید با حساسیت بیشتری مد نظر قرار گیرد.

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: مسئله پژوهش را جدی بگیرید، امروزه هیچ کاری بدون بررسی دقیق و پژوهش امکانپذیر نیست. موضوع تهذیب نیز باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اهمیت آن از تعلیم بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در کمک رسانی به سیل‌زدگان، گفت: حضور طلاب در کنار سیل‌زدگان موج بسیار بزرگی ایجاد کرد و آمریکا و دیگر دشمنان و منافقان را عصبانی کرده است. 

وی افزود: روحانیت اثرگذار در عرصه های، جهادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته بطوریکه عصبانیتشان همچنان بر ترور متمرکز است. طلبه شهید همدانی گناهش چه بود که آن بلا را سرش آوردند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha