سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در گردهمایی روحانیون مازندران گفت: انتظار جامعه روحانیت این است که مسأله شهادت اخیر روحانی همدانی با جدیت پیگیری شود و به صورت عادی تلقی نگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله حسینی بوشهری، ظهر امروز در گردهمایی روحانیت مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری از ایشان به عنوان یک نظریه پرداز بزرگ اسلام یاد کرد و گفت: استاد شهید مطهری فخر روحانیت اسلام است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان به اعدام جمعی از جوانان شیعه به دست وهابیت در عربستان اشاره کرد و افزود: این اتفاق قلوب مسلمانان به ویژه شیعیان را جریحه دار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به شهادت روحانی همدانی اشاره کرد و با بیان این که این روحانی حقیقتاً مظلومانه به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: همه اینها در کارنامه روحانیت به عنوان برگ زرینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه ها پیشگام بوده است، افزود: دفاع مقدس، دفاع از حرم، قبل و بعد از انقلاب اسلامی و حتی در کنار درس و بحث طلبگی نیز  شهادت نصیبت آنها شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور همچنین تأکید کرد: انتظار جامعه روحانیت این است که مسأله شهادت اخیر روحانی همدانی با جدیت پیگیری شود و به صورت عادی تلقی نگردد.

وی در ادامه سخنان خود از روحانیت به عنوان دژ مستحکم اسلام یاد کرد و با بیان این که علما همواره مرزبانان دین بوده اند، گفت: روحانیت علاوه بر مرزبانی از دین در مرزبانی جغرافیایی نیز خوش درخشیده که نمونه آن نیز هشت سال دفاع مقدس است.

آیت الله حسینی بوشهری، روحانیت را بدعت ستیز معرفی کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر بدعت ها سکوت نکرده است، افزود: روحانیت همواره به نقش هدایت گری خود در جامعه عمل کرده است.

وی، مبارزه با ظلم و ستم را نیز از دیگر ویژگی های روحانیت برشمرد و با بیان این که روحانیت همچنین در طول تاریخ همواره از روحیه اخلاص برخوردار بوده است، گفت: اخلاص در زندگی عالمان دینی موج می زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسؤولیت پذیری را نیز از دیگر ویژگی های روحانیت برشمرد و بیان داشت: علاوه بر این زندگی روحانیت در طول تاریخ همواره ساده و همراه با زهد بوده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود از تبلیغ به عنوان یکی از وظایف مهم روحانیت یاد کرد و با بیان این که تبلیغ دین دارای الزاماتی است، گفت: شناخت صحیح اسلام و انتقال دانسته های علمی به مردم نخستین الزام در تبلیغ دین است.

آیت الله حسینی بوشهری، خودسازی، اخلاق، شجاعت در گفتار و ملاقات چهره به چهره را از دیگر الزامات تبلیغ دین عنوان کرد و افزود: روحانیت باید هر آنچه که در منابر و خطبه ها بیان می کند ابتدا خود به آن عمل کند.

وی با بیان این که اخلاق و رفتار روحانیت با مردم باید  جذاب باشد، بیان داشت: بداخلاقی و ترش رویی موجب فاصله گرفتن مردم از روحانیت می شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری در این بیانیه مهم دستاوردها و شعارهای مهم انقلاب را به خوبی تبیین کردند، گفت: هفت توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه باید از سوی روحانیان برای مردم تبیین و تشریح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha