جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتابخانه آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تعامل و تبادل میان کتابخانه‌های آستان‌های مقدس را در پیشبرد اهداف فرهنگی آستان‌ها مؤثر دانست و مطرح کرد: برخودار بودن از سه میلیون منبع اطلاعاتی دیجیتال، کتابخانه آستان قدس رضوی را در گروه کتابخانه‌های مهم دنیا قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه کتابخانه آستان رضوی یکی از معتبرترین کتابخانه‌های دنیاست، اظهار کرد: برخودار بودن از سه میلیون منبع اطلاعاتی دیجیتال، این کتابخانه را در گروه کتابخانه‌های مهم دنیا قرار داده است و دهه‌ها هزار نسخه خطی فقهی، اصولی، روایی، تاریخی و ادبی و ۲۳ هزار نسخه قرآنی در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی ۵۴ کتابخانه را در سراسر کشور ایجاد کرده است، اضافه کرد: هشت هزار قلم موزه‌ای در گنجینه‌های این آستان مقدس برای عموم مردم و علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در بخش اسناد آستان مقدس نیز ۱۴ میلیون برگ سند حفظ و حراست می‌شود که بخشی از این اسناد تاریخ و فرهنگ گذشته ایران اسلامی، حوزه علمیه و جهان اسلام را تعریف می‌کند.

وی تعامل و تبادل میان کتابخانه‌های آستان‌های مقدس را در پیشبرد اهداف فرهنگی آستان‌ها مؤثر دانست و مطرح کرد: زمینه دسترسی آستان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به کلیه منابع دیجیتالی آستان قدس رضوی فراهم می‌شود تا پژوهشگران و محققان قمی بتوانند از این منابع علمی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha