شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 اختلافات مبنایی نظام حاکم بر غرب و گفتمان انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خالق پور ضمن اشاره به اختلافات فکری و مبنایی گفتمان جمهوری اسلامی و نظام حاکم بر امریکا و غرب، گفت: کسانی که ایران را به خشونت متهم می سازند، همان هایی هستند که اسلام را دین خشونت معرفی می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی در دیدار هیئتی از اساتید و فرهیختگان کشور اندونزی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید و پژوهشگران این کشور، به مبانی اختلافی گفتمان جمهوری اسلامی ایران با امریکا و نظام غرب اشاره نمود و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران و نظام حاکم بر ایالات متحده امریکا اختلاف فکری و مبنایی دارند.

وی با اشاره به این که نظام فکری جمهوری اسلامی ایران در بردارنده گفتمان اسلامی و برخاسته از قرآن، سنت نبوی و سیره عترت رسول الله است، خاطرنشان کرد: کسانی که ایران را به خشونت متهم می کنند، همان هایی هستند که اسلام را دین خشونت معرفی می نمایند؛ چرا که قوانین کشور ایران و تصمیمات سیاسی ما، همه برگرفته از کلام خداوند و احادیث اسلامی است.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که غرب حق ندارد هیچ گاه در امور کشورها دخالت نماید، خاطرنشان کرد: مردم خود تصمیم گیر آینده سرزمینشان هستند؛ غارت اموال سرزمین های اسلامی توسط غرب، از مهم ترین دلایل اختلاف جمهوری اسلامی و غرب است و ایران براساس آموزه های الهی حمایت از مظلوم را بر خود فرض می داند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با تأکید بر این که جمهوری اسلامی هیچ گاه با امریکا هم پیمان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هیچ گاه امریکا و غرب را در ظلم به کشورها همراهی نمی کند و همیشه حمایت از مظلومین جهان را که وظیفه ای دینی و الهی است، سرلوحه اقدام خود قرار خواهد داد.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این که استدلال تقابلی ما با رویکردهای غرب، بر محور منطق و عقل استوار است، تصریح کرد: دوری از اسلام جزو انتظارات غرب از ایران است تا بدین وسیله جمهوری اسلامی در برابر خوی استکباری امریکا و غرب ساکت مانده، چتر حمایتی خود را از مظلومین جهان دور نماید.

وی با بیان این که غرب با بهره برداری از امکانات رسانه ای، موج سنگینی ضد جمهوری اسلامی راه انداخته است، خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات، جمهوری اسلامی هیچ گاه از رسالت های الهی خویش دست نخواهد کشید و با اعتقاد به وعده های الهی، هیچ هراسی از گستره دشمنی های نداشته، قطعا امریکا در این مسیر شکست سنگینی متحمل می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور اختلاف در حوزه های فکری و نظری را از دیگر بسترهای اختلافی گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان غرب دانست و یادآور شد: غرب فلسفه حقوق، اقتصاد و سیاست را مبتنی بر امور مادی ترسیم نموده است، در حالی که مبنا و فلسفه علوم در نگاه انقلاب، بر اندیشه اسلامی و الهی استوار است. جمهوری اسلامی ایران، با اعتقاد به ماوراء الطبیعه علوم را فراگرفته، آموزش می دهد.

وی استفاده از تجربیات بشر و قرار دادن آن را در خدمت فلسفه علوم، از تأکیدات گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: در گفتمان حاکم بر جمهوری اسلامی، دین امری فردی و اجتماعی است که سعادت دنیا و آخرت را توأمان مورد توجه قرار می دهد؛ با آموزه های دینی می توان بهترین اقتصاد، حکومت و جامعه انسانی را تشکیل داد.

جانشین رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که گفتمان غربی، جمع دین و دنیا را بر نمی تابد، اظهار داشت: این اختلافات باعث شده است جمهوری اسلامی، هیچ گاه زیر بار فلسفه علوم مبتنی بر نگاه غربی نرود و خود را ملزم به تدوین فلسفه علوم از منظر اسلام بداند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور به زمان بر بودن حوزه اسلامی سازی علوم اشاره نمود و یادآور شد: اندونزی با مردمانی عاقل، ضمن گرایش به اسلام و محبت اهل بیت(علیهم السلام)، فرهیختگانی تربیت نموده است که در گستره تاریخ، همواره به دنبال عملیاتی سازی فلسفه علوم از نگاه اسلامی بودند.

 
«اسماعیل رومدان» نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از مهمان نوازی ملت ایران، با بیان این که در سفر به این کشور، ایران را وطن دوم خویش یافتم، خاطرنشان کرد: اشتراکات فرهنگی ایران و اندونزی فرصت های بسیاری برای افزایش تعاملات علمی و فرهنگی ایجاد نموده است؛ این ارتباطات قطعا تأثیرات بسزایی در جهان اسلام خواهد داشت.

مدیر دانشکده حقوق دانشگاه حسن الدین اندونزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه حسن الدین جاکارتا، این دانشگاه را از قدیمی ترین دانشگاه های غیر دولتی اندونزی عنوان کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به جریان رسانه حاکم بر جهان اشاره نمود و یادآور شد: غول رسانه ای حاکم بر جهان، ملت های مختلف را از کشف واقعیت های ایران اسلامی بازمی دارد. این سیل عظیم رسانه ای، همسو با خاستگاه های صهیونیسم جهانی، ایران هراسی را در دستور کار خویش قرار داده، از ابزارهای نوین ارتباطی بهره برداری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha