جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ آیت الله طبرسی بر ضرورت تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از سوی روحانیت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان، در ساری با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری بر ضرورت تبیین اندیشه های این فیلسوف و اسلام شناس برای جامعه امروز تأکید کرد.

وی همچنین به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که ماه رمضان بهار قرآن است بر ضرورت تقویت جلسات تفسیر و قرائت قرآن از سوی روحانیان در سراسر استان تأکید کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه های سال یک برتری خاصی دارد، گفت: باید هم خودمان از ظرفیت معنوی این ماه به خوبی استفاده کنیم و هم دیگران را به بهره گیری از این ماه تشویق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان اهل علم مردم را از ضلالت و گمراهی نجات می دهد، افزود: روحانیت در طول تاریخ همواره با تبیین و نشر معارف دینی مردم را به سوی سعادت و تعالی سوق داده اند.

آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت وارثان انبیاء و اولیای الهی درجامعه اسلامی هستند، گفت: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی همواره در کنار مردم مشکلات و سختی ها را تحمل کرده و همه امور با مردم شریک بوده است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که روحانیت در دفاع از دین و انقلاب با همه توان عمل کرده است، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند از اسلام ناب دفاع کند و تا به امروز نیز همین گونه بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که لباس روحانیت آرم نبوت است و این مسئولیت روحانیت را سنگین تر و مضاعف تر می کند، گفت: روحانیت به دلیل جایگاه و نفوذ کلامی که در میان مردم دارند همواره نقش محوری در هدایت، ارشاد و راهنمایی مردم به سوی خیر و رستگاری ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که همین مردم محروم و مستضعف در صفوف نخست نهضت انقلاب قرار داشتند، گفت: امروز نیز همین قشر پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها هستند.

وی با بیان این که مسؤولیت روحانیت امروز بسیار سخت تر از گذشته است، بیان داشت: هدایت، ارشاد، راهنمایی و بیان مسائل شرعی در ماه مبارک رمضان باید با جدیت بیشتری از سوی روحانیت دنبال شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به سونامی فرهنگی علیه جوانان کشورمان اشاره کرد و با بیان این که دشمن شبانه روزی می کوشد تا هویت دینی جوانان ما را تضعیف کند، گفت: روحانیت به عنوان مدافعان راستین و حقیقی دین رسالت مهمی در آگاهی دادن به جامعه بر عهده دارند.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از سوی روحانیت تأکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، روحانیت تلاش کند در ماه مبارک رمضان توصیه های رهبری در این بیانیه را به خوبی برای مردم تبیین کند.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد کشور باید بدون وابستگی به نفت باشد، گفت: تقویت رونق تولید موجب رشد اقتصادی و همچنین حفظ عزت و اتقدار کشورمان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha