جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضایی

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مرحله کتبی چهاردهمین آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در استان یزد فردا جمعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام علی محمد رضایی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم گفت: چهاردهمین آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم جمعه 13 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون در استان یزد رأس ساعت 9 صبح و در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء  واقع در بلوار شهید پاک‌نژاد برگزار می شود و در مجموع 283 نفر در سه رشته حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در این آزمون ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: از مجموع شرکت کنندگان در این آزمون 131 نفر در رشته 10جزء، 36 نفر رشته 20جزء و 116 نفر دررشته 30جزء ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: حائزین حد نصاب قبولی، به مرحله دوم (آزمون شفاهی) که در اواخر مردادسال جاری برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

وی گفت: پس از برگزاری سیزده دوره آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم  253 فقره مدرک تخصصی حفظ در استان صادر شده است.

حجت الاسلام رضایی افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال1384 به تصویب رسید و دبیرخانه اجرایی آن به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد.

برپایه این گزارش، ثبت‌‌نام چهاردهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم به همت سازمان دارالقرآن الکریم از ۲۱ بهمن‌ماه تا ۲۱ اسفند‌ماه 97 با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.ir انجام شده است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha