سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاندار مازندران

حوزه/ استاندار مازندران از تدوین سند اجرایی و عملیاتی بیانیه گام دوم در استان خبر داد و گفت: این سند اجرایی به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به صورت استانی تدوین و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مجید حسین زادگان، استاندار مازندران امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان در مصلی امام خمینی(ره) ساری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید گفت: همه مسؤولان با تلاش و برنامه ریزی در جهت تحقق مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری در سال جدید تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به این که محور همه نامگذاری های مقام معظم رهبری در سال های اخیر اقتصادی بوده است، افزود: مسأله اقتصاد می تواند یک پاشنه آشیل جدی برای انقلاب و کشورمان باشد.

حسین زادگان با بیان این که یکی از جاهایی که متأسفانه کشورمان در آن آسیب پذیر است بخش فروش نفت بوده است، گفت: ما نباید در تأمین منابع مالی خود وابستگی به نفت و سایر خارج از کشور باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به این که متأسفانه تحریم ها یک فشار مضاعفی را بر قشر مستضعف و محروم جامعه وارد کرده است، افزود: علیرغم همه این فشار با همدلی و همبستگی می توانیم از ظرفیت های داخلی و بومی کشور به منظور برون رفت از مشکلات استفاده کنیم.

وی، تلاش و برنامه ریزی به منظور تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را یکی از مهم ترین برنامه های استان در سال جدید عنوان کرد و گفت: امروز هیچ راهی جز رونق و تقویت تولید برای اداره کشور وجود ندارد و باید تلاش کنیم به ظرفیت های بومی بیشتر اعتماد کنیم.

حسین زادگان با بیان این که متأسفانه این دغدغه و تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تقویت تولیدات بومی در دولت ها مورد کم توجهی قرار گرفت، بیان داشت: همه توان و تلاش دولت جدید ارائه بسترهای لازم به منظور عملیاتی شدن این دغدغه ها است.

استاندار مازندران بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ کسب و کار از سوی علما و روحانیان برای مردم به ویژه جوانان تأکید کرد و افزود: مردم کشورمان باید به این نتیجه برسند که راه نجا کشور تولید و اشتغال است.

وی با تأکید براین که دولت ها توان جذب نیروی انسانی را در خود ندارند، گفت: این مسأله را روحانیت به عنوان امین مردم باید برای آنها به خوبی تبیین کند.

حسین زادگان با بیان این که مردم از روحانیت حرف شنوی دارند و آنها ملجأ و پناهگاه خود می دانند، افزود: ماه مبارک رمضان نیز به دلیل حضور گسترده مردم در مساجد و تکایا فرصت مغتنمی است تا روحانیت بیشتر پیرامون اشتغال و تولید داخل با مردم صحبت کند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که بیانیه یک دستورالعمل جامعه و کامل است از تدوین سند اجرایی و عملیاتی این بیانیه در استان خبر داد و گفت: این سند اجرایی به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به صورت استانی تدوین و اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha