جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مالزی گواهینامه های حلال در سطح جهانی را یکسان سازی می کند

حوزه/ وزیر توسعه کارآفرینی در مالزی اخیرا اعلام کرد که این کشور با دیگر کشورهای مسلمان نشین به توافق رسیده اند که گواهینامه های حلال در سطح جهانی را یکسان سازی نمایند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از todayonline، محمد رضوان یوسف وزیر توسعه کارآفرینی در مالزی اعلام کرد که این کشور به روزی حرکتی در راستای یکسان سازی گواهینامه حلال در سطح جهانی انجام خواهد داد.

رضوان گفت: صنعت حلال همیشه یکی از اهداف اصلی وزارتخانه وی بوده و پس از اینکه چندین کشور به توافق رسیده اند که اتحاد و یکسان سازی در این راستا ضروری می باشد، چنین تصمیمی گرفته شد.

وی گفت: ما بازخوردهایی از چندین کشور داشته ایم و آن ها نیز با مالزی به توافق رسیدند که یکسان سازی گواهینامه حلال در سطح جهانی لازم است.

وی در مصاحبه ای خصوصی در یک همایش سالگرد گفت: در رابطه به توافق عمده ای رسیده ایم، هرچند که هنوز رسمی نشده است و مالزی قرار است رهبری کشورهای مسلمان را در این رابطه به عهده بگیرد زیرا ما در رابطه با سبک زندگی اسلامی، مرز نمی شناسیم.

رضوان گفته که اگر یکسان سازی حلال با موفقیت پایه گذاری شود، به این معناست که یک گواهینامه حلال یکسان برای تمامی محصولات حلال و اسلامی در سرتاسر جهان صادر می شود و همه جوامع اسلامی به آن احترام خواهند گذاشت.

وی گفت: هم اکنون برخی محصولات حلال هستند که مثلا استانداردهای حلال مالزی را ندارند و اینجا پذیرفته نیستند. در صورت یکسان سازی گواهینامه حلال چنین وضعیتی به قطع تغییر خواهد یافت.

 

گفتنی است در یازدهمین همایش جهانی حلال که ماه گذشته برگزار گردید اعلام شد که بازار حلال جهانی هم اکنون ارزشی به میزان 7 تریلیون رینگیت (واحد پول مالزی) دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha