چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد نورث آستین در تگزاس بار دیگر هدف حمله قرار گرفت

حوزه/ مسجد نورث آستین که سال گذشته مورد حمله خرابکاران قرار گرفته بود، هفته گذشته بار دیگر مورد تعرض واقع شد و فردی سعی داشت با استفاده از گازوئیل این مرکز اسلامی را به آتش بکشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از austinchronicle، مسجد نورث آستین در ایالت تگزاس آمریکا که سال گذشته هدف حمله خرابکاران قرار گرفته بود، هفته گذشته بار دیگر مورد حمله قرار گرفت و یک آتش افروز سعی داشت ساختمان این مرکز اسلامی را در روز 23 آوریل به آتش بکشد.

تصاویر دوربین های مداربسته نشان می دهند مردی که سویشرت کلاه دار به تن دارد، با ریختن سوخت جلوی مرکز جامعه اسلامی نورث آستین و روشن کردن کبریت سعی دارد مرکز را به آتش بکشد. دو تن از نمازگزاران که در داخل مسجد بوده اند بوی گازوئیل را احساس کرده اند.

نمازگزاران مشخصات مهاجم را به پلیس اعلام کرده اند. این فرد 6 فوت قد داشته، سفید پوست بوده و یک سویشرت کلاه دار نایک و شلوار جین آبی به تن داشته است.

سازمان آتش نشانی آستین از مردم خواسته هر گونه اطلاعاتی را درباره این فرد در اختیار پلیس بگذارند.

گفتنی است این مرکز اسلامی که یکی از بزرگترین مساجد در تگزاس مرکزی می باشد، در سال 2018 سه بار هدف حمله خرابکاران قرار گرفت، یک بار لاستیک اتومبیل ها پنچر شده و شیشه پنجره ها و درها شکسته شدند.

رینی لافیر مدیر منطقه ای لیگ مبارزه با سیاه نمایی در آستین گفت: ما نگران تکرار حملات علیه این مرکز هستیم. زمانی که یک مرکز عبادی هدف حمله قرار می گیرد، این مسئله کل جامعه را متاثر می سازد.

ماریا شیخ مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی در آستین گفت: هرچند خوشحالیم که هیچ فرد یا ملکی آسیب ندیده اما ما نگرانیم که چنین رویدادهایی بار دیگر تکرار شوند.

وی گفت: افرادی که به دنبال انجام چنین اعمالی هستند، به طور گسترده از لفاظی های ضداسلامی تحریک می شوند. ما چنین اعمالی که به قصد ایجاد ترس و وحشت در جامعه انجام می شوند را به شدت محکوم می کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha