پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد فلسفه دانشگاه ورونای ایتالیا

حوزه/ در حال حاضر بدون توجه به تبلیغات رسانه‌های خارجی علیه ایران، با اساتید ایرانی در فضایی دوستانه هم‌کاری دارم و این تجربه نشان می‌دهد که تمامی این تبلیغات دروغ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کاردو پوزو استاد تاریخ فلسفه از دانشگاه ورونای ایتالیا که برای شرکت در نشستی با همکاری موسسه هومبولت و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و علوم انسانی به ایران آمده است در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و به علاوه بر گفتگو با مسئولین و اساتید از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد.

پوزو که همکار تحقیقاتی اتحادیه اروپا است و زمانی ریاست شورای بین المللی تحقیقات ایتالیا برای جهت‌دهی تحقیقات در این کشور را بر عهده داشته است با اشاره به این‌که برای اولین بار به ایران سفر کرده است؛ گفت: ایران کشور خاصی در جهان اسلام است و در این کشور توجه خاصی به فلسفه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدون توجه به تبلیغات رسانه‌های خارجی علیه ایران، با اساتید ایرانی در فضایی دوستانه هم‌کاری دارم  و این تجربه نشان می‌دهد که تمامی این تبلیغات دروغ هستند.

این استاد فلسفه درباره تجربه‌اش از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: انتظار وجود چنین دانشگاهی در کشور شما را داشتم، چون این دانشگاه نمونه فرهنگی است که از ایرانیان شناخته‌ام؛ مردمانی که نسبت به پیروان سایر ادیان روحیه  بردباری و رواداری دارند.

وی افزود: به نظر من جهان در قرن  21 با مشکلات فلسفی زیادی از جمله افراط در انسان‌گرایی  مواجه است و متفکران مختلف باید مرزها را کنار گذاشته و درباره این مسائل راحت صحبت کنند که دانشگاه ادیان و مذاهب در این راه گام گذاشته و می‌تواند موفقیت‌های بسیاری کسب کند. تبادل دانشجو و تحقیقات مشترک با مراکز علمی از این دست می‌تواند راه‌گشای مسائل دنیای معاصر باشد.

پوزو در پایان افزود: شهر  بولونیا در ایتالیا نیز از مراکز فعال در زمینه اسلام‌شناسی است و اخیرا مرکزی مطالعاتی برای تحقیق و پژوهش پیرامون تمام مذاهب اسلامی، در آن دایر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha