پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان، ترسیم آینده روشن برای طلاب را وظیفه اساتید دانست و گفت: اساتید حوزه توجه داشته باشند علاوه بر اینکه باید خوب درس گفته شود، نسبت به تفهیم موضوعاتی چون شهریه و فلسفه پرداخت اندک آن، آینده یک طلبه و دیگر مباحث در ذهن طلاب رسالت خطیری دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه صدر بازار، اظهار کرد: تجلیل از اساتید خاصه اساتیدی که رسالت تربیت سربازان امام عصر(عج) را  برعهده دارند، بسیار امری شایسته است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: یکی از شروطی که در امر تدریس و تعلم باید رعایت شود، اخلاص است؛ هرگاه تصمیم گرفتید یاد بگیرید و یاد بدهید فقط برای خداوند، آن گاه این امر جایگاه و ارزش دارد.

وی ادامه داد: یک استاد با تقوا و استاد روحانی باید با دیگر اساتید مراکز آموزشی متفاوت باشد؛ اخلاص و اهمیت دادن به فرا گرفتن علوم توسط شاگردان باید در راس اهداف اساتید حوزوی باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مقام استادی یک نعمت از ناحیه خداوند است، گفت: جایگاه استادی یک فرصت برای امثال ماست، تا ببنیم شکرگزار این نعمت هستیم یا خیر.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که راه برای یک استاد خوب حوزوی درجامعه باز است، البته باید بدانیم و آگاه باشیم که قرار نیست فقط با هزینه تدریس زندگی بگذرانیم، اظهار کرد: خوب درس خواندن و خوب درس یاد دادن برابر با آقایی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با اشاره به این که حوز علمیه بعد از انقلاب اسلامی بسیار چه از نظر کمی و کیفی کارکرده است، ابراز داشت:  در حال حاضر بیش از 14 هزار طلبه غیر ایرانی در کشور تحصیل می کنند و مکتب اهل بیت(ع) را رواج می دهند، این افتخار حوزه علمیه است. همچنین بیش از 200 مدرسه علمیه در کشورهای خارج تاسیس شده است که همگی ذیل مدیریت رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: اساتید حوزه توجه داشته باشند علاوه بر اینکه باید خوب درس گفته شود، نسبت به تفهیم موضوعاتی چون شهریه و فلسفه پرداخت اندک آن، آینده یک طلبه و دیگر مباحث در ذهن طلاب رسالت خطیری دارند.

وی، علمای شیعه را مرزبان دینداری جامعه دانست و ابراز کرد: ترسیم آینده روشن برای طلاب وظیفه اساتید است، البته به این شرط که طلاب خوب درس بخوانند؛ خداوند را به پاس افزایش روز افزون تعداد طلاب ممتاز حوزه علمیه اصفهان تشکر می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha