جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست طلبه امروزی و رسانه های مدرن

حوزه/ نشست « طلبه امروزی و رسانه های مدرن» در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دوره اول از سلسله نشست های هنر و رسانه در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

در این دوره، نشست های تخصصی با موضوع «هنر در اندیشه امام خامنه ای» و «طلبه امروزی و رسانه های مدرن» برگزار شد.

در نشست «هنر و اندیشه امام خامنه ای»، سید محسن موتورچی معاون نقشه راه نهاد فرهنگ و اندیشه اسلامی،با محوریت کتاب «هنر باید میدان دار باشد»، به تبیین دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره هنر و رسانه پرداخت.

حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه هم در نشست« طلبه امروزی و رسانه های مدرن» با اشاره به نقش رسانه ها در رویدادهای داخلی و بین المللی گفت: اساسا هیچ اتفاق مهم بین المللی و داخلی بدون پیوست رسانه ای امکان تحقق ندارد.

وی افزود: در سطح بین الملل زمانی که آمریکا تصمیم دارد به کشوری مانند عراق حمله کند، ابتدا با زمینه چینی های رسانه ای  ذهن مردم جهان را آماده چنین کاری می کند.

صدرایی عارف با تاکید بر نقش رسانه ها در همه سطوح جامعه، خانواده را یکی از تاثیرپذیر ترین قشر های جامعه در برابر فعالیت رسانه ها دانست.

وی افزود: رسانه ها تا حدی در زندگی خانواده ها تاثیر گذار بوده اند که امروز اکثر خانواده ها در بیشتر امور خود وابسته به رسانه ها هستند.

سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: از آسیب های مهم رسانه در دنیای امروز می توان به تخریب و بلکه تغییر باور ها اشاره کرد. زیرا کار اصلی رسانه ها ایجاد شک است و هدف آنها ایجاد شک در یقینیات ماست.

وی افزود : آسیب های جسمی، فردگرایی، اتلاف وقت و سرقت اطلاعات از دیگر آسیب های رسانه هاست.

صدرایی عارف با اشاره به اینکه طلاب امروزی باید توانایی حضوری آگاهانه در فضای رسانه ای را داشته باشند گفت: مدیریت نیاز، ابزار، محتوا، زمان و مکان از اموری هستند که هر فعال رسانه ای باید به این مرحله از مدیریت برسد تا ضمن مصون ماندن از آسیب ها، کنشگری فعال در عرصه رسانه باشد زیرا رهبر معظم انقلاب صریحا از جوانان خواسته اند که حصر تبلیغاتی موجود شکسته شود؛ یعنی همان طور که یک روز وظیفه ما شکستن حصر آبادان بود، امروز وظیفه ما شکستن حصر تبلیغاتی دشمن است که البته ظرافتها و حساسیتهای خودش را داراست.

وی با بیان اینکه طلبه امروزی طلبه ای با رسالت تمدنی است افزود: تمدن سازی بدون گفتمان سازی، گفتمان سازی بدون جریان سازی و جریان سازی نیز بدون فعالیت رسانه ای امکان پذیر نیست از همین رو نسبت بین طلبه امروزی و رسانه های مدرن کاملا شفاف و گویا است که ضمن آشنایی با آسیبهای رسانه ای و مدیریت رسانه، اولا به فهم دقیق از واقعیت رسانه های امروز برسد و ثانیا بر اساس شرایط، ذوق، نیازها و اقتضائات موجود، کنشگری فعال و تاثیرگذار در سطوح مختلف از خانواده تا عرصه بین الملل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha