جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه با تمام توان به امام جمعه جدید اهواز کمک خواهم کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب، بر ما تکلیف کردند که به نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کمک کنم که با تمام توان این کار را خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولان و حضار، با اشاره کوتاه به ماجرای استعفای خود، اظهارداشت: بنده به علت کسالت و ضعف مزاجی و عارضه‌ای که از ناحیه کمر و پاها اتفاق افتاد، بیم آن داشتم که در امامت جمعه برای نماز مؤمنین مشکلی پیش بیاید؛ چراکه بی‌حسی در پاها مانع از ادای صحیح نماز به‌صورت ایستاده بود.

علت استعفا از نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه

وی به فعالیت‌های خود بعد از استعفا از نمایندگی ولی‌فقیه اشاره کرد و گفت: برایم تردید حاصل شده بود که به نجف یا قم بروم که با عواطف و محبت مردم خوزستان جهت ماندن در استان مواجه شدم؛ به همین علت در استان ماندم تا در خدمت مردم باشم.

رهبر معظم انقلاب؛ از اهواز جدا نشوید

آیت الله موسوی جزایری، تصریح کرد: در دیداری که با اعضای مجلس خبرگان محضر مقام معظم رهبری شرف یاب شدیم، بنده به ایشان عرض کردم؛ من با خداوند عهد بستم که تا زنده هستم از شما جدا نشوم و هرکجا که باشم در خدمت شما، انقلاب و مردم باشم. ایشان نیز فرمودند از اهواز جدا نشوید و در اهواز بمانید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در تکمیل سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی از ضرورت فعالیت در نجف اشرف سخن به میان آورد و گفت: ما در حوزه نجف احساس ضرورت کردیم تا در آنجا فعالیتی داشته باشیم، حوزه علمیه نجف روزی که اکثر مراجعش ایرانی بودند و ۲۰ هزار نفر طلبه از بیش از بیست کشور دنیا طلبه داشت، اکنون تنها صد نفر آن‌ها ایرانی بودند.

وی گفت: ما برای صدور تفکر انقلاب اسلامی نیاز به طلاب انقلابی داشتیم؛ بر همین اساس مدرسه امام خمینی که اکنون نزدیک به چهارصد طلبه را در نجف تأسیس کردیم؛ چراکه انقلابی را که امام خمینی(ره) برپا کرده فقط برای ایران نیست بلکه این‌یک انقلاب جهانی است.

با تمام توان به امام جمعه جدید اهواز کمک خواهم کرد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در خصوص دستور مقام معظم رهبری در حکم‌های صادره گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نصب العین ماست، همچنین ایشان بر ما تکلیف کردند که به نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کمک کنم که با تمام توان این کار را خواهم کرد.

آیت الله موسوی جزایری، با تبریک به حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، اظهارداشت: بنده خود جز پیشنهاد دهنده‌های ایشان برای این منصب بودم؛ بنده ایشان را بسیار متدین و انقلابی و انسانی پیگیر مسائل مردم می‌دانم.

توسعه حوزه علمیه خوزستان در فضای بین‌المللی

وی در پایان با اشاره به مسئولیتی که در خصوص ریاست حوزه علمیه برعهده دارد، گفت: ما باید به حدی حوزه علمیه خوزستان را توسعه دهیم که نه‌تنها نیاز استان، بلکه نیاز کشورهای عربی را هم برطرف کنیم؛ بر همین اساس از همه اساتید، طلاب و فضلا تقاضا دارم که ما را یاری کنند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha