جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ، مسئول امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان، گفت: خوزستان، مهد علمای بزرگ بوده و امروز هم حوزه بسیار خوبی در این استان وجود دارد و با ریاست آیت الله موسوی جزایری، امید است پیش از پیش حوزه علمیه خوزستان بدرخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان، مسئول امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، شامگاه پنج‌شنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه جاری، در دیدار با علمای استان خوزستان، ضمن تکریم مقام شهید آیت الله مطهری، اظهارداشت:  استان خوزستان حقیقتاً استراتژیک و راهبردی بوده و این استان هم در سابقه‌اش و هم امروز، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه افتخارات بزرگی در این استان ثبت شده است، گفت: اولین روحانیونی که در سال ۴۳ بیانیه داده و از امام راحل دفاع کردند و ۱۶ بهمن ۵۷ خدمت امام رسیده و با آن مرجع عالی‌قدر بیعت کردند، خوزستانی بودند؛ که این افتخارات در پیشانی خوزستان می‌درخشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان، اضافه کرد: با فاصله‌ای اندک، با آغاز جنگ تحمیلی، علمای منطقه سردمدار برداشتن پرچم جهاد و مبارزه بودند و حقیقتاً پیشرو بودند که از جمله این افراد می‌توان به آیات مرحوم «قاضی»، «جمی»، «مروج»، «جزایری» و «شفیعی» اشاره کرد که همگی این‌ها مصداق «فضل الله المجاهدین» هستند.

مسئول امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، تأکید کرد: خوزستان در طول سی سال پس از دوران دفاع مقدس، با همه مشکلات معیشتی و اقتصادی، در عرصه‌های مختلف پر افتخار بوده است.

وی با اشاره به حرکت عظیم راهیان نور، گفت: هرسال چند میلیون جوان عاشق شهدا در استان خوزستان، از عطر شهدا بهره‌مند می‌شوند و این فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، در اعماق وجود جوانان نفوذ می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان، با بیان اینکه خوزستان، مهد علمای بزرگ است، تصریح کرد: امروز هم حوزه علمیه بسیار خوبی در این استان وجود دارد و با ریاست آیت الله موسوی جزایری، امید است پیش از پیش حوزه علمیه خوزستان بدرخشند.

مسئول امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، در پایان با بیان اینکه مرزبانی از دین، مسئولیت امروز حوزویان است، اظهارداشت: کار دشمن فقط به هم زدن مرزهاست برای نفوذ و امروز اصلی‌ترین رسالت ما، مرزبانی از دین است.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha