شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سوریه، اهل بیت(ع) را محور محبت مردم سوریه دانست و بر ثبت درست تاریخ درباره مقاومت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری در همایش «طلایه داران هدایت» که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این که اهل بیت(ع) محور محبت همه مردم سوریه هستند، گفت: امروز «سیده زینب» کلمه ای شیرینی بر زبان همه مردم سوریه است.

وی با نقل خاطره ای، اظهار کرد: بدرالدین حسون، مفتی سوریه در زیارت حضرت زینب(س) گفت که ایشان در قلب و دل ماست و ما با دلمان آن حضرت را زیارت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در سوریه در ادامه خطاب به مبلغان با اشاره به اینکه همان طور که امروز درباره کربلا قضاوت می کنیم و می گوییم که دشمنان مسیر درست تاریخ را بستند و تا توانستند نگذاشتند که مردم با واقعیتش آشنا شوند، گفت: امروز ما هم عصر مقاومتیم و از آنجا که باید تاریخ را به درستی به دیگران برسانیم، باید نگذاریم تبلیغمان به گذشته خلاصه شود، بلکه با شناخت مقاومت آن را می بایست به گذشته ضمیمه کنیم.

وی، روایت کردن از مقاومت و سوریه برای مردم را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: درس حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) این بود که جنایت های یزید را بیان و ارزش ها را منتقل کردند.

در این همایش، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیانیه ای را صادر کردند و نسبت به آن دغدغه و مطالبه دارند، از مبلغان خواست در محتوای تبلیغی خود نسبت به این بیانیه توجه داشته باشند.

وی تفهیم، ابلاغ، تبیین و اقامه بیانیه گام دوم را چهار ساحت مهم در این زمینه بر شمرد و اظهار کرد: پیش گامی و طلایه دار بودن مبلغان و علما در دوران دفاع مقدس نشان داد که می تواند مردم را پای کار بیاورد که در زمینه بیانیه یادشده هم این امر می تواند انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: رسالت خود می دانیم که طلایه دار حرکت مردم به سمت تمدن اسلامی برای مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha