جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترور طلبه همدانی

حوزه/ در پی شهادت طلبه همدانی، گردان ۳۷۱ امر به معروف و نهی از منکر اباذر تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این بیانیه آمده است؛ طلاب و فضلا از دوران های گذشته تاکنون همیشه در همه میدان ها حضور داشته اند. از آغاز نهضت حضرت روح الله رضوان الله علیه پرچم قیام را به رهبری امام امت بالا بردند و تا آخرین نفس و قطره خون میدان را رها نکردند. آن هایی نیز که باقی ماندند همان مسیر را به سوی سنگرهای نبرد با دشمن ادامه دادند و صفحه هشت سال دفاع مقدس را با خون سرخشان رنگین ساختند.

متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِيلاً (احزاب:۲۳)

در میان مؤمنان مردانى هستند که بر سر عهدى که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند. بعضى پیمان خود را به آخر بردند(ودرراه اوشربت شهادت نوشیدند)، و بعضى دیگر در انتظارند. و هیچ گونه تغییرى در پیمان خود ندادند.

سلام بر حماسه سازان همیشه‌ جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند.(منشورروحانیت)

طلاب و فضلا از دوران های گذشته تاکنون همیشه در همه میدان ها حضور داشته اند. از آغاز نهضت حضرت روح الله رضوان الله علیه پرچم قیام را به رهبری امام امت بالا بردند و تا آخرین نفس و قطره خون میدان را رها نکردند. آن هایی نیز که باقی ماندند همان مسیر را به سوی سنگرهای نبرد با دشمن ادامه دادند و صفحه هشت سال دفاع مقدس را با خون سرخشان رنگین ساختند.

کار به همینجا ختم نشد و عمامه به سرهای پاک طینت و اصیل همواره در هرجا که بحران و تهدیدی کشور را نشانه گرفته بود حضور داشتند. حتی هنگامی که حرم اهل بیت علیهم السلام در سوریه مورد هجمه واقع شد، طلاب و روحانیون پا به پای بقیه اقشار سر و سینه را سپر ساختند و نگذاشتند آسیب جدی به عتبات مقدسه وارد گردد.

در بحران های سیل و زلزله سالیان گذشته و از جمله سیلاب های اخیر بدون چشم داشت و با احساس تکلیف گل و لای را از خانه و چهره آسیب دیدگان زدودند و هنوز هم ادامه دارد.

طلاب و روحانیون برای دفاع از ناموس این کشور هم در صف اول بوده و هستند و جراحت و شهادت را به جان خریده اند چون بر این باورند که عبا و عمامه باید همیشه مکر و حیله را ناکام بگذارد و در این راه تفاوتی بین دشمن خارجی و داخلی وجود ندارد.

روحانیت اصیل حتی همیشه در مسائل اقتصادی و ضد سرمایه داری سخن گفته و مبارزه کرده اند.

با همه آنچه گفته شد اما همیشه همنشین مظلومیت بوده اند و نیش و کنایه را فرو خورده اند و این ویژگی برجسته آمران به معروف و ناهیان از منکر در طول تاریخ بوده است.

•در آخرین صحنه از مظلومیتی که بر طلاب و فضلا روا داشته شد،طلبه ای با گلوله خشم و غیظ یک فرد منحرف و فریب خورده دست پروردگان استکبار به دیدار خدا شتافت و در آستانه شهادت استاد شهید مرتضی مطهری تاریخ تکرار شد و بر همه انسان های فهمیده آشکار گشت که دشمنان دین خدا هر روز و هر لحظه سعی دارند یکی از علمداران دین را نابود سازند. روزگاری با واسطه گروهک فرقان استاد عزیز و فرهیخته ای را نقش بر زمین ساختند و امروز نیز با توطئه دیگری زمینه شهادت فرزندی دیگر از حوزه های علمیه را فراهم ساختند. غافل از این که نور خدا هرگز خاموش نخواهد نشد هرچند دشمنان با تمام نیروی خود تلاش کنند.

اکنون ما طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و اعضای گردان ۳۷۱ امر به معروف و نهی از منکر اباذر ضمن محکوم کردن این اقدام ظالمانه و غیر انسانی اعلام می کنیم که برای برفراز ماندن پرچم این فریضه الهی در همه جا و هر لحظه که لازم باشد به یاری دین خدا خواهیم شتافت هرچند دشمنان را خوش نیاید و یقین داریم که خدا یاری دهنده یاوران مکتب اسلام است.

و ما النصر الا من عندالله

گردان ۳۷۱ امر به معروف ونهی از منکر اباذر

تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha