جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمود عملی حمایت از اقتصاد درون‌زا در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز /  اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر پژوهشکده فقه و اصول پژوهشگاه علوم وحیانی معارج بر لزوم تبیین سیره و سبک زندگی حضرات معصومین(ع) در عرصه اقتصاد و معیشت تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یدالله مقدسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما هر چقدر در زمینه تبیین و معرفی سیره اهل بیت(ع) در عرصه ها و ابعاد مختلف از جمله عرصه مهم اقتصاد و معیشت بکوشیم، بهتر توانسته ایم به اهداف مدنظر در تمدن نوین اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی نزدیک و نزدیک تر شویم.

وی که در نمایشگاه کتاب امسال در همین زمینه کتاب سیره معیشتی معصومین(ع) را ارایه کرده ، افزود: این کتاب که چند روز پیش نیز در غرفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی معرفی شد، به سیره معیشتی اهل بیت(ع) می پردازد از این بابت که به غیر از منابع عمومی، منابع درآمد شخصی شان از چه راهی تامین و چگونه مصرف می شده است.

این محقق و پژوهشگر سیره اهل بیت(ع) همچنین گفت: این کتاب که نیمه دوم سال 97 منتشر شده، اشاره به سبک زندگی و موضوع اقتصادی دارد و مباحث ارایه شده در آن به شعارهای سال های اخیر به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید مرتبط است.

وی اضافه کرد: ما باید بیش از پیش راجع به ابعاد مختلف سیره اهل بیت(ع) به خصوص در مباحث اقتصادی که مورد توجه و نیاز جامعه امروز ماست، کار علمی و پژوهشی انجام دهیم و البته لازم است که از این دست فعالیت ها حمایت های لازم صورت گیرد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha