شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره دوم میثاق طلبگی طلاب تهران

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که طلبگی مصونیت نیست، بلکه مسئولیت است، خطاب به طلاب تهران گفت: پایداری و بقای پرچم اسلام با ولایت است، اسلام بدون ولایت آرم و نشانه ای ندارد و لذا باید همواره خودمان را سرباز ولایت بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حزوه» از تهران، حجت السلام و المسلمین کاظم صدیقی، در دوره دوم میثاق طلبگی طلاب حوزه علمیه تهران با بیان اینکه طلاب و روحانیون با حضور به موقع و همیشه در صحنه خود در حادثه سیل بسیاری از دسیسه و طرح های دشمن را نقش بر آب کردند، تصریح کرد: پایداری و بقای پرچم اسلام با ولایت است، اسلام بدون ولایت آرم و نشانه ای ندارد و لذا باید همواره خودمان را سرباز ولایت بدانیم.

وی ادامه داد: فضای ایران زمینه ساز ظهور است، لذا در چنین فضایی جوانان و به ویژه شما طلاب بدانید که با ورود به این بازار جدید و معامله با خدا و حجت خدا در زمین قدمی مثبت و کارگشا در این زمینه برداشته اید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، خطاب به طلاب گفت: شما باید خود را متعلق به مولایتان دانسته و همواره خود را برای خدمت به ایشان و نجات جهانیان زیر پرچم حضرت آماده کنید و تا طلبه چنین عزم و همت ولای جهانی در ذهن و فکر و قلبش نداشته باشد، طلبه موفقی نخواهد بود

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به آیات شریفه قرآن پیرامون رسالت طلاب، گفت: طلبگی مصونیت نیست، بلکه مسئولیت است؛ جبهه و نماز شب خواندن نیز همین طور، همه اینها اگر بندگی باشد سراسر نور است و اگرغیر این باشد به بی راهه رفته ایم.

وی، ادامه داد: بودند کسانی طلبه بودند اما  منحرف شدند، کسانی نیز بودند بدعت گذار در دین شدند این انحرافات و فرقه های انحرافی  گاها توسط برخی از روحانیون بی بصیرت رخ داده است ؛ پس بدانید که جایی آماده اید که اگر لحظه ای غفلت کنید در پرتگاه سقوط قرار خواهید گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، با اشاره به توصیه ای از عالم فقیدآیت الله بهجت(ره)، در خصوص طلبگی گفت: ایشان که از الگوهای بلامنازع طلبگی است توصیه می کردند به خواندن نماز جعفر طیار که اکسیر عظم است، گناهان را آنطور می ریزید که باد خزان برگ درختان را. زادالمعاد مرحوم مجلسی را تهیه کنید در آن دعایی ذکر شده که حضرت آیت الله بهجت تاکید دارد که بعد از نماز جعفر طیار این دعا خوانده شود.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به طلاب در خصوص اهتمام به درس خواندن و پرهیز از امور سیاسی و فرهنگی منحرف گفت: شما در پادگان امام زمان(عج) آموزش می بینید ، رفاه طلبی و عادت طلبی نداشته باشید و سعی نماید به دامان ائمه اطهار و به خصوص حضرت زهرا(س) در آئید، چون هر چه داریم از دامان مطهر ایشان است.

در پایان این نشست حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به سؤالات طلاب پاسخ گفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha