جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان رسالت حوزه را هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی دانست که باید در پرتو دانش، معنویت و اخلاق و بصیرت قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در حاشیه بازدید از آزمون کتبی ورودی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به «اَلْعِلْمُ اَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ، اَلْجَهْلُ اَصْلُ كُلِّ شَرٍّ»، به رسالت حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از این رسالت ها هدایت دینی است که به معنی آموزش معارف دینی و نشر آن در جامعه اسلامی می باشد و از طرفی به معنای ایستادگی و مقاومت در برابر شبهه افکنان، اسلام ستیزان و بدخواهان دین است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: هدایت سیاسی دومین رسالتی است که بر عهده حوزویان می باشد که به معنی ارتقای آگاهی های اجتماعی و تلاش برای رسیدن به تمدن اسلامی و عدالت اجتماعی است.
مدیر حوزه علمیه خراسان، سومین رسالت را خدمت اجتماعی دانست که در این زمینه، روحانیت همیشه با مردم، در کنار آنان و در خدمت بی منت برای مردم بوده اند.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه رسالت های برشمرده شده اقتضا می کند که طلاب توانمندی های ویژه ای داشته باشند، ابراز کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دانش محوری نخستین توانمندی است که یک طلبه باید دارا باشد. امروز جامعه در همه عرصه ها می بایست این چنین حرکت کند و حوزه علمیه نیز در این زمینه به طریق اولی برنامه ریزی دارد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، دومین عرصه را معنویت، تهذیب و اخلاق عنوان و خاطر نشان کرد: نه تنها در جامعه بلکه امروز دنیا تشنه معنویت و اخلاق است و از نداشتن آن رنج می برد و بزرگترین توان حوزه علمیه می تواند در ایفای نقش خود در این زمینه باشد.
مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: سومین مسئله بصیرت است زیرا روحانیون و طلاب همواره باید در عرصه های مختلف از بصیرت لازم برخوردار باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی ابراز کرد: همه اینها اقتضا می کند که کسانی که می خواهند وارد حوزه علمیه بشوند باید چهار ویژگی تدین، سلامت روحی و جسمی، استعداد مناسب برای ایفای نقش حوزوی و انگیزه که لله و فی الله است را دارا باشند تا در راستای خدمت به مردم و ایفای نقش معنوی و اخلاقی خود به خوبی ایفای نقش داشته باشند.
مدیر حوزه علمیه خراسان، آزمون کتبی، مصاحبه و دوره اختبار و تثبیتی را مراحل پذیرش نهایی در این حوزه علمیه برشمرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha