پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه سنگربانی فرهنگی در فضای مجازی جزو وظایف حوزه علمیه است، گفت: با این همه شبهه و شایعه و القای ناامیدی که از سوی دشمن اجرایی می‌شود، طلاب و حوزویان نخستین کسانی هستند که باید با این روند مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، با اشاره به جایگاه و اهمیت معلم در مکتب اسلام، اظهار کرد: در آیات قرآن و روایات اسلامی برای علم و علم‌آموزی و احترام به استاد تأکیدات فراوانی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت مهم طلاب و روحانیان در فضای مجازی و حقیقی، اظهار کرد: امروز مقدار زیادی از منابر ما در فضای مجازی است؛ از این‌رو ما نباید مثل کسی که اطلاع چندانی ندارد در فضای مجازی فعالیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما باید در فضای مجازی تولید محتوای دقیق داشته باشیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه سبک زندگی مردم در فضای حقیقی تغییر کرده ما باید سعی کنیم اسلام اصیل و اسلام عاشورایی و علوی را برای جامعه امروز تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه باید خط مشی اصلی ما برای فعالیت در فضای مجازی تولید محتوای دقیق باشد، تصریح کرد: امروز از ما توقع می‌رود که در خط مقدم جبهه جنگ نرم و مبارزه با ناامیدی قرار بگیریم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ما طلاب و حوزویان باید تلاش کنیم از آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه اسلام و انقلاب و انقلابی گری و آرمان‌های امام و شهدا اتفاق می‌افتد بهترین استفاده‌ها را در راستای اعتلای آموزه‌های اسلامی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: در این راستا ضروری است عوض رها بودن وقت ما در فضای مجازی به دنبال تولید محتوای مناسب باشیم.

وی با بیان اینکه سنگربانی فرهنگی در فضای مجازی جزو وظایف حوزه علمیه است، اضافه کرد: با این همه شبهه و شایعه و القای ناامیدی که از سوی دشمن اجرایی می‌شود طلاب و حوزویان نخستین کسانی هستند که باید با این روند مقابله کنند؛ چون متصل به منبع وحی و روایات بوده و غنی‌ترین منابع را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha