پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر می خواهیم که برای فارغ التحصیلان بیکار در کشور اشتغالزایی کنیم، لازمه اش حمایت جدی و غیرشعاری از تولید ملی است.

آیت الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در وضعیت کنونی که متاسفانه بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور با معضل بیکاری مواجه هستند، ما باید ضمن حمایت از تولید ملی و بسترسازی برای تقویت آن، زمینه ای فراهم کنیم که فرهنگ خرید و مصرف کالای ساخت داخل، روز به روز بیشتر رواج پیدا کند.

وی افزود: در مجموع اگر در عمل به اقتصاد مقاومتی باور داشته و زمینه تحقق آن را درکشور فراهم کنیم، آمار بیکاری روند کاهشی به خود گرفته و با ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان ، زمینه لازم برای ازدواج آن ها نیز فراهم می شود.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر این که همه باید زمینه های حمایت از تولید ملی را فراهم نماییم، گفت: البته در این بین، مسئولان و دولتمردان وظیفه سنگین تری بر عهده دارند و باید بتوانند با برنامه ریزی درست و اجرای مناسب راهبرد ها به حل مشکلات اقدام کنند.

وی در ادامه خواستار مقابله جدی با معضل قاچاق و واردات کالاهای لوکس و بدون اولویت بندی شد و بیان داشت: اگر ما می خواهیم که حقیقتاً با معضلاتی چون بیکاری و تورم مقابله کنیم، تنها راهش حمایت از تولید ملی  و تلاش برای دست یابی به استقلال اقتصادی در برابر فشارها و هجمه های دشمنان است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha