پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی در نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: نمایشگاه کتاب نقش بسیار کلیدی در آشنایی عموم جامعه و متخصصین با کارهای نو و جدید دارد، نقش مهمی که یک اهل نظر و دقت می تواند به تولید علم و فرهنگ داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، ظهر امروز از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید و از غرفه‌های برخی انتشارات از جمله مدرسه علمیه دارالسلام تهران، بوستان کتاب، حوزه علمیه، انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، انتشارات جمکران، روایت فتح، سروش، جامعه المصطفی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هاجر و به نشر بازدید کرد و با مطالعه برخی کتب و گفتگو با ناشران، در جریان روند نشر و میزان استقبال مخاطبان قرار گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور در گفتگویی کوتاه با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تاثیر نمایشگاه کتاب در ارتقاء فرهنگ مطالعه در جامعه، اظهار داشت: بدون شک نمایشگاه کتاب می تواند یک ویترینی را باز کند و تابلویی را بر افرازد تا مردم آشنایی و آگاهی بیشتری از مسائل و علوم مختلف پیدا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: نمایشگاه کتاب نه تنها برای عموم، بلکه برای متخصصین نیز یک رویداد بسیار خوبی است. خوشبختانه نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال های قبل خوب بود و انتشارات موسسات مختلف فروش خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه نقش بسیار کلیدی در آشنایی عموم جامعه و متخصصین با کارهای نو و جدید دارد، نقش مهمی که یک اهل نظر و دقت می تواند به تولید علم و فرهنگ داشته باشند. ارزیابی من از نمایشگاه کتاب امسال مثبت است و فکر می کنم بیش از آنچه است، استقبال وجود دارد.

 آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به حضور ناشران حوزوی در نمایشگاه کتاب تهران، خاطرنشان کرد:  قم به عنوان پایگاه نشر دینی در کل کشور جایگاه دوم و در انتشارات دینی جایگاه اول را دارد. همکاران ما در قم تلاش کردند انتشارات حوزوی را از لحاظ سطح تولید ارتقاء و افزایش دهند تا با یک مهندسی مناسبی در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha