جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفیر اتریش

حوزه/ سفیر اتریش ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»  رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار سفیر اتریش که دکتر کارل هابسورگ رئیس انجمن بین‌المللی سپر آبی یونسکو نیز وی را همراهی می‌کرد،‌ گفت:‌ ایران در گسترش ادیان در جهان نقش بسزایی داشته است و ما خواهان استمرار و گسترش روابط خود با اتریش هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با اشاره به روابط خوب دانشگاه ادیان و مذاهب با اندیشمندان اتریشی افزود: در دوره‌های کوتاه‌مدتی که در دانشگاه ادیان و مذاهب همه ساله برگزار می شود همواره پژوهشگرانی از اتریش شرکت می‌کنند.

در این دیدار اشتفان شولتس سفیر اتریش در ایران نیز که برای سومین بار در دانشگاه ادیان و مذاهب حاضر می‌شد،‌ گفت: سال گذشته ایران و اتریش، بیست‌و‌پنجمین سال گفت‌وگوی ادیان را جشن گرفتند.

وی افزود: این طرح و مدل گفت‌وگوی ادیان، برای اولین بار با ایران انجام شد و با الگو گرفتن از این گفت‌وگو، پنجاه کشور دیگر نیز با ایران وارد گفت‌وگو شدند.

اشتفان شولتس اضافه کرد: اولین ارتباطات مشترک بین ایران و اتریش به 700 سال پیش بازمی‌گردد و این ارتباط آن‌قدر در اتریش تأثیرگذار بود که پنجاه سال بعد از آن، دوک چهارم اتریش وصیت کرد که پس از مرگ، او را در کفنی منقش به نام الله به خاک بسپارند.

وی درباره حضور دکتر کارل هابسورگ رئیس انجمن بین‌المللی سپر آبی یونسکو در ایران نیز گفت: وی برای افتتاح کمیته ملی سپر آبی ایران که وظیفه آن عمدتاً حفاظت سازمان‌دهی شده از آثار تاریخی و فرهنگی کشور ایران است،‌ به ایراننیز در سخنانی گفت:‌ من در هر بار سفر خود به ایران شاهد توسعه ایران هستم. امروزه جهان به گونه‌ای است که هویت‌ها مورد هدف قرار گرفته است و نه تنها از طریق حوادث مختلف بلکه گاه از سوی رسانه‌ها، هویت‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما به یک نقطه بسیار مهم در فعالیت‌های خود رسیده‌ایم و آن هم همکاری‌های آکادمیک است. مکانی مثل دانشگاه ادیان و مذاهب نقش بسیار مهمی می‌تواند در آگاهی جوانان نسبت به میراث فرهنگی‌شان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha