جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا قزلسفلی

حوزه/ آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار و دانشجویان فارسی‌آموز با جایگاه دینی و انقلابی شهيد مطهری(ره) آشنا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در کلاس آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کامپالا، به آثار علمی و جایگاه دینی و انقلابی استاد شهيد مرتضي مطهری(ره) و بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد.

قزلسفلی ضمن معرفی استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان يک انديشمند و فیلسوف برجسته اسلامی گفت: در خصوص شخصیت استاد مطهری همین جمله کافی است که امام خميني(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن شهید را حاصل عمر خود مي‌دانستند و  امام خامنه‌اي (مدظله العالي) نیز آثار آن استاد بزرگ را مبناي فكري نظام جمهوری اسلامي مي‌دانند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: شهيد مرتضي مطهری عالم بزرگ جهان اسلام با ارائه ايدئولوژي اصيل اسلامي در پيروزي انقلاب اسلامي، پايداري آن و حفظ ميراث و فرهنگ اسلام نقش بسيار مهمي داشت.

وی با بیان اینکه خداوند متعال معلم اول و پيامبر اکرم(ص) معلم ثاني هستند، به نقل از بیانات امام خميني(ره) در خصوص مقام معلم گفت: اولين معلم خداي تبارک و تعالي است. به وسيله وحي مردم را به نورانيت، محبت و مراتب کمالي که براي انسان است دعوت مي‌کند. نقش معلم در جامعه نقش انبياست. انبياء هم معلم بشر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha