پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شوط

حوزه/ امام جمعه شهر شوط با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با فعالیتهای این دانشگاه آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی جباری امام جمعه شهر شوط، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق هم‌مرز است و ما روابط بسیار خوبی با این کشورها داریم و در این راستا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت گفت‌وگومحور دانشگاه ادیان و مذاهب در مسیر توسعه علمی و فرهنگی این مناطق گام برداریم.

 

وی در ادامه گفت: به برکت انقلاب اسلامی اقدامات قابل‌توجهی در آذربایجان غربی به ثمر نشسته است و منطقه آزاد ماکو از آن جمله است. مناطق آزاد که در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده‌اند، نیازمند فعالیت دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه ادیان و مذاهب هستند که در ابعاد فرهنگی و علمی به توسعه این مناطق کمک کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری افزود: استان آذربایجان غربی رنگین‌کمان اقوام و مذاهب است. حضور اهل‌سنت از یک سو و اقلیت‌های کلیمی، ارمنی و آشوری این قابلیت را برای فعالیت‌های مرتبط با رویکردهای دانشگاه ادیان و مذاهب ایجاد کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور امام جمعه شوط در دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به وحدتی که بین شیعه و سنی در این منطقه وجود دارد می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق باشد.

 

وی به فعالیت‌های وحدت‌بخش حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد، این رویکرد مثبت بتواند زمینه سوء استفاده دشمنان از تنوع ادیان و مذاهب استان را از میان ببرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha