شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راهکارهای مقابله با نفوذ فرهنگ غرب در فضای مجازی

حوزه/ رئیس پلیس فتای استان قم گفت: امنیت اقتصادی در فضای مجازی تحت الشعاع قرار می گیرد و قیمت گذاری های کاذب به صورت سازمان یافته انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  سرهنگ علی موالی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: فضای مجازی دین، اعتقادات و فرهنگ رفتاری مردم را تحت تاثیر منفی قرار می دهد و شایعه سازی ها طی یک سال اخیر بسیار بیشتر شده است است.

رئیس پلیس فتای استان قم گفت: افزایش جرایم مالی و کلاهبرداری ها نیز در فضای مجازی افزایش داشته و عملیات روانی در فضای اقتصادی کشور تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: در زمینه جرایم اقتصادی، امنیت اقتصادی در فضای مجازی تحت الشعاع قرار می گیرد و قیمت گذاری های کاذب به صورت سازمان یافته انجام می شود.

موالی بیان کرد: دولت در زمینه جرایم فضای مجازی باید اقداماتی انجام دهد که متاسفانه پایبند به این موضوع نبوده و 500 گیگابایت پهنای باند شبکه های خارجی داده می شود که نسبت شبکه های داخلی به این عدد بسیار پایین است.

رئیس پلیس فتای استان قم خاطرنشان کرد: با وجود فیلتر شدن فضای مجازی گرایش مردم به آن سمت بیشتر بوده و متاسفانه سن مجرمین اقتصادی در فضای مجازی عموما زیر 18 سال است.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه های مختلف برای مقابله با جرایم تاکید کرد: اگر دولت نظارت کند و بانک ها همراهی های خود را افزایش دهند فضا برای جرایم اقتصادی محدود می شود.

موالی ادامه داد: برخی مناطق با روستاهای اطراف به کلی آلوده به یک نوع جرم مشخص بوده و کار آن ها کلاهبرداری است و شیوه کار آن ها ترویج بداخلاقی و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتای استان قم ابراز کرد: با شرایط فعلی امید چندانی به فضای مجازی نمی رود و دولت بسیار آسان می تواند در کنترل فضای مجازی گام بردارد، در استان نیز سبکی برای کنترل فضای مجازی در حال تدوین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha