پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: شهرداری و دستگاه های ذی ربط در روان کردن ترافیک نقش مهمی داشته و در جهت تامین زیرساخت های لازم حوزه علمیه می تواند به سهم خود به مسئولان مربوطه یاری برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار فرمانده انتظامی استان قم و معاونان ایشان که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: خدمات ارزنده ای که نیروی انتظامی برای تامین امنیت انجام می دهد شایسته تقدیر است.

وی افزود: نیروی انتظامی با وظایفی که دارد، کار در آن بسیار سخت و پیچیده بوده و سنگینی این کار طبعا نیروی پلیس را مواجه با سختی می کند و از این جهت باید همه به پلیس کمک کنند که وظایف خود را به درستی انجام دهد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: در قم این ماموریت و مسئولیت نیروی انتظامی سنگین تر بوده و انتظارات از قم بیشتر است و از طرفی سرمایه گذاری برای تخریب قم در سطح بالاتری انجام می شود و اصل کار نیروی انتظامی بسیار پر اهمیت است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دستگاه های ما با نگاه مطالعاتی فاصله دارند، ابراز کرد: تحقیق و پژوهش در هر کاری پایه هر توفیقی بوده و تصمیمات اداری و سازمانی ما اگر بر تحقیق و پژوهش های مستمر مبتنی شود، کارآمدی بیشتری پیدا می کنند و رویکرد علمی، تحقیقی و پژوهشی باید در همه دستگاه ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تعامل میان دستگاهی میان ادارات و سازمان ها بسیار مهم بوده و علی رغم سعی هایی که برای این تعامل طی دو دهه اخیر صورت گرفته، همچنان خلا هایی در این زمینه وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: نمونه عدم تعامل مناسب دستگاه ها همین موضوع فضای  مجازی بوده و اگر این تعامل و هم افزایی صورت نگیرد توفیق کامل حاصل نمی شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از افزایش طلاق باید دستگاه های مختلف مانند دستگاه قضا، بهزیستی و غیره با یکدیگر همکاری کنند تا تصمیمات آن ها اثر بخش شود.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی و توجیه مردم بسیار مهم بوده و برای عده ای از مردم که از سر اشتباه دچار خطا می شوند باید اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: دوره هایی که آموزش و پرورش و دانشگاه برگزار کرده و از ظرفیت پلیس برای اطلاع رسانی استفاده می کند بسیار دارای اهمیت است.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: رشد و اعتلای سازمانی نیروی انسانی دستگاه انتظامی نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خوشبختانه در حال حاضر افراد مناسبی برای تامین نیروی انسانی پلیس گزینش شده اند.

وی گفت: باید سعی شود که اقدامات سطحی و تشریفاتی کاهش پیدا کند و باید نیروی انسانی دستگاه انتظامی به صورت عملی بتواند از دوره ها به بهترین نحو بهره مند شود.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: سرعت عمل و حضور سریع و به موقع پلیس موجب امنیت و آرامش جامعه می شود و اگر پلیس اشراف خود را به صورت مناسب نشان بدهد، مقدمات آرامش و امنیت مردم فراهم می آید.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در زمینه فضای مجازی متاسفانه همه به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند، مطرح کرد: فضای مجازی نیز مانند دیگر امکانات مزایا و معایبی داشته و باید برای کاهش معایب آن تدابیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: همه ما قبول داریم که جامعه به این فضا نیاز داشته و باید به احسن وجه در خدمت جامعه باشد، اما در عین حال نباید از آسیب هایی که جوانان را هدف گرفته غافل باشیم.

مدیر حوزه های علمیه افزود: در زمینه مقررات راهنمایی و رانندگی دستگاه های دیگر نیز باید ورود کنند که فرهنگ رانندگی بهبود پیدا کرده و زیرساخت های لازم برای کاهش تصادفات فراهم شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: شهرداری و دستگاه های ذی ربط در روان کردن ترافیک نقش مهمی داشته و در جهت تامین زیرساخت های لازم حوزه علمیه می تواند به سهم خود به مسئولان مربوطه یاری برساند.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه در زمینه همکاری با نیروی انتظامی اقداماتی انجام داده و نیاز است کارگروه های مربوطه با جدیت بیشتری دنبال شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: تامین امنیت نماز جمعه و برنامه های دینی و انقلابی توسط پلیس نیز قابل قبول و قدردانی بوده و این برداشتن نرده های نماز جمعه برای قم هزینه های بیشتری نسبت به سایر استان ها دارد.
انتهای پیام/۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha