پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام وحدانی

حوزه/معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه گاهی اوقات اتفاق می‌افتد شهروندانی که دارای عذر شرعی هستند در ملأ عام روزه‌خواری می‌کنند، گفت: غیر از این که روزه‌خواری از نظر شرعی حرام است از نظر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی امروز در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، روزه خواری را امری حرام دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد شهروندانی که دارای عذر شرعی هستند در ملأ عام روزه‌خواری می‌کنند.

وی افزود: غیر از این که روزه‌خواری از نظر شرعی حرام است از نظر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با آن برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید 95 درصد رفتارها و برخوردها فرهنگی باشد و امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان پررنگ‌‌تر شود، گفت: طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملأعام در ماه مبارک رمضان همچون سال گذشته، امسال نیز اجرایی خواهد شد.

وحدانی در خصوص ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها عنوان کرد: نظارت بر ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها به وزارت نیرو واگذار شده که تخریب اماکن ساخته شده باید با حضور نماینده دادستان انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و بهزیستی دستگاه‌های برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بوده‌اند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha