پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب

حوزه/ نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفت: بیشترین تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری بر هم‌گرایی، اخوت و وحدت مسلمانان است که نیمی از ۲۰ توصیه ایشان در خصوص همین وحدت بوده است. در همین راستا شعار حج امسال نیز سال «خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم تکریم حجت الاسلام سید علی قاضی و معارفه خود که صبح امروز در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد با بیان این که همه ما سرباز نظام هستیم و باید انجام وظیفه کنیم، گفت: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره مسائل حج ۲۰ برنامه در پنج محور به ما توصیه فرموده اند که اولین آن ایجاد آمادگی و تحول در امور مختلف است که تا به حال تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است.

سرپرست جدید حجاج ایرانی در ادامه افزود: بیشترین تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری بر هم‌گرایی، اخوت و وحدت مسلمانان است که نیمی از ۲۰ توصیه ایشان درخصوص همین وحدت بوده است. در همین راستا شعار حج امسال نیز سال خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی است.

نماینده جدید ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: پاسداری از جایگاه شهدا، پرهیز از عوامل وهن مذهب و آگاه سازی مسلمانان از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: شناخت ظرفیت‌های فردی و اجتماعی حج و بهره مندی از آن یکی از اصول ما است و باید در راستای شناخت این ظریفت‌های ناشناخته تلاش کرد. به همین خاطر حوزه بعثه که نهادی پویا است، برنامه‌های مفیدی در آن شکل گرفته  و آسیب شناسی نیز در کنار آن انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان خاطرنشان کرد: نقش حج و زیارت در تمدن سازی و جامعه سازی بسیار اهمیت دارد و با توجه به محور ششم گام دوم انقلاب و توصیه‌های هفت گانه مقام معظم رهبری باید سازمان حج در زمینه‌های دانش، عدالت، معنویت، مبارزه با فساد، استقلال، عزت ملی و سبک زندگی اسلامی نقش آفرینی کند.

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha