شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه استان کردستان

حوزه/ نشست مدیران مدارس علمیه استان کردستان با موضوع «تبیین گام دوم انقلاب»، با حضور معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به میزبانی شهرستان قروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو مدرسین حوزه علمیه قم، در جلسه مدیران مدارس علمیه کردستان با موضوع «تبیین گام دوم انقلاب»، در شهرستان قروه، گفت: ضرورت دارد به منظور بررسی وضعیت مدارس علمیه کردستان چنین جلساتی دو هفته یک بار برگزار شود.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بر تقویت وحدت میان شیعه و سنی تاکید کرد و آن را از ضرورت های جهان اسلام خواند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان در سخنانی گفت: در سال های اخیر با راه اندازی موکب های زیارتی در کردستان، وحدت میان شیعه و سنی تقویت شده است.

مدیر حوزه علمیه کردستان افزود: در مسجد قدیمی ۳۰۰ ساله سنندج شاهد برنامه های دینی مختلف مانند اعتکاف ۵۰۰ جوان مومن هستیم.

وی در ادامه، آشنایی طلاب و روحانیون با بیانیه گام دوم انقلاب را از ضروری خواند و اظهار کرد: در آینده نزدیک دوره های آموزش آشنایی با شبهات دینی و ... در مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان به وضعیت رو به رشد حوزه علمیه کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد ارسال مقالات طلاب کردستان به جشنواره علامه حلی بودیم.

 وی افزود: در زمینه تربیت استاد فقه و ادبیات فارسی در کردستان به توانایی های کافی دست پیدا کردیم. همچنین در قالب طرح های هجرت و امین ۱۰۰ نفر در استان فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: با فعالیت طلاب بیجاری، مدرسه قرآنی در بیجار راه اندازی شده است و پیش بینی می شود در ۶ سال آینده دانش آموزان این مدرسه تمام قرآن را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان تصریح کرد:  طلاب باید زمان بیشتری را صرف علوم دینی، قرآنی، فقه، اصول و.‌..کنند، چرا که هدف طلاب و روحانیون حفاظت از کیان اسلام ناب است.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست هر کدام از مدیران مدارس علمیه استان کردستان گزارشی از وضعیت مدرسه علمیه تحت مدیریت خود را ارائه دادند.

همچنین در این نشست مقرر شد مدرسه جامع علمیه در کردستان احداث و راه اندازی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha