جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم دکتر علی اوسط

حوزه/ استاد حوزه علمیه و کارشناس فضای مجازی گفت: در بسیاری از کشورها برای استفاده اعضای خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان از اینترنت محدودیت های قانونی اعمال می کنند یعنی میزان دسترسی آن ها به اینترنت با سایر اقشار فرق می کند اما متأسفانه اینترنت برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جامعه ما به یک اندازه قابل دسترس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم دکتر علی اوسط در همایش توجیهی تبلیغی «ضیافت نور» ویژه مبلغات استان تهران که صبح امروز در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد، با بیان این که موضوع «فضای مجازی و خانواده» یکی از اولویت های جامعه امروز است، گفت: اینترنت با این که به ظاهر برای استفاده علمی است اما در حقیقت یک ابزار امنیتی است و در بسیاری از کشورها از جمله امریکا، روسیه و... تحت نظارت و مدیریت نهادهای نظامی و امنیتی است.

وی افزود: اینترنت با وجود  این که مزایای بسیاری دارد، اما می تواند در صورت غفلت کاربران بسیار فاجعه بار باشد. این هشدار را باید خانواده ها به خصوص مادران جدی بگیرند و مراقب فضای ناایمن اینترنت شبکه های اجتماعی برای خود و فرزندان شان باشند.

کارشناس فضای مجازی گفت: در بسیاری از کشورها برای استفاده اعضای خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان از اینترنت و فضای مجازی محدودیت هایی قانونی اعمال می کنند مثلا در برخی ایالات آمریکا، نوجوانان فقط می توانند از اینترنت سبز استفاده کنند یعنی جوانان از فضای اینترنتی استفاده می کنند که والدین آنها بر آن فضا نظارت دارند و میزان دسترسی آن ها به اینترنت با سایر اقشار فرق می کند در حالی که در جامعه ما متأسفانه اینترنت برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به یک اندازه قابل دسترس است.

خانم دکتر علی اوسط در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه فضای مجازی در به وجود آمدن پاره ای از مشکلات و مسائل در خانواده ها بسیار اثرگزار است و حتی در روابط بین زن و شوهر حاکم شده و موجب کمرنگ شدن فضای صمیمی خانواده ها شده است که برای حل این معضلات باید مدیریت رسانه در خانواده را جدی بگیریم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha