شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با ابتکار انتخاب روز قدس جهان،اسلام را به هم گره زد و جویبارها را به رودخانه‌ای عظیم تبدیل کرد؛ به‌گونه‌ای که انسان در روز قدس شکوه اسلام را در سراسر دنیا می‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت انتفاضه و قدس و اقامه نماز عید فطر خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار کرد: یکی از یادگاری‌های مهم امام راحل روز قدس است که همه باید برای بزرگداشت آن همت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید سیاست و حکمت امام را از روز قدس فهمید، تصریح کرد: امام آینده‌نگر، حکیم، عارف، ریزبین، تیزبین و واقع‌بین ما با انتخاب روز قدس کاری کرد که دست همه ابرقدرت‌ها را بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: جمعه آخر ماه رمضان روزی است که همه مسلمانان آن را قبول دارند، امام با انتخاب این روز به‌عنوان روز قدس همه را در یک زمان به تجمع و راهپیمایی بزرگ حمایت از فلسطین دعوت کرد.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با این اقدام جهان اسلام را به هم گره زد و جویبارها را به رودخانه‌ای عظیم تبدیل کرد؛ به‌گونه‌ای که انسان در روز قدس شکوه اسلام را در سراسر دنیا می‌بیند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عید فطر افزود: روز عید فطر موعد حضور همیشگی مردم است.

وی با بیان اینکه عید فطر در انقلاب ما نقش زیادی داشته است، اظهار کرد: در قیطریه تهران بعد از نماز عید فطر بزرگ‌ترین راهپیمایی پیش از انقلاب شکل گرفت و شاه فهمید حضور او دیگر خاصیتی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید روزهای بزرگ را تعظیم و تکریم کنیم، ادامه داد: این روزها نقاط عطف در تاریخ انقلاب ما به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: باید با تجمعات و برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود این روزها به نیکی گرامی داشته شود؛ به‌گونه‌ای که چهره شهر و شهرستان‌های ما عظمت این روزها را متجلی و متبلور کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: هر چه در زمینهٔ بزرگداشت ایام‌الله،  سرمایه‌گذاری و هزینه شود ارزش دارد، زیرا این‌گونه اقدامات و برنامه‌ها تقویت‌کننده انقلاب و نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha