جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شور مناجات خوانی مردم اهواز در دعای پرفیض عرفه

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای دعا و مناجات و خلوت با معبود توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین یاراحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به کلام نورانی پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که درهاى رحمت الهی در اولین شب ماه رمضان گشوده شده و تا آخرین شب آن بسته نمی شود، اظهار داشت: اهمیت و عظمت این ماه پرفضیلت آن چنان است که رسول الله (ص) می فرمایند: "اگر بنده مى‌دانست که ماه رمضان چیست و چه برکتى در آن وجود دارد، دوست مى‌داشت که همه سال، ماه رمضان باشد.

وی با بیان این که در این ماه عزیز ، بهترین فرصت و بهانه برای دعا و مناجات و خلوت با خدای متعال فراهم است، گفت: خوشبختانه در این ایام در بسیاری از مساجد و هیئات ، برنامه دعا و مناجات خوانی برگزار می شود و چه خوب و شایسته است که مومنین و مومنات در کنار روزه داری و قرائت قرآن کریم، در این محافل نورانی نیز حضور گسترده ای داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین افزود: حقیقتاً شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان ، بهترین فرصت است برای این که  تا حدودی از حال و هوای کسل کننده و ملال آور زندگی روزمره و حساب و کتاب های تمام نشدنی دنیا فاصله گرفته و در پرتوی دعا و مناجات با خالق بی همتا، رنگ و بویی معنوی به خود بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اساساً یکی از شاخصه های کلیدی فرد مومن همین است که به هر بهانه و فرصتی می خواهد رابطه خودش با خداوند متعال را اصلاح کرده و در مسیر تقرب بیشتر قرار گیرد و در این میان همان طور که می دانیم بر اساس کلام نورانی حضرات معصومین(ع) دعا سلاح مومن است.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که ان شاءالله همه بتوانیم نهایت استفاده و بهره برداری را از این ماه عزیز ببریم و در ضمن در حق همدیگر چه در امور مادی و چه به خصوص معنوی ، بسیار دعا کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha