پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفیران هدایت تالش-همایش اساتید

حوزه/ همایش تجلیل از اساتید و ممتازین حوزه علمیه سفیران هدایت تالش به مناسبت هفته معلم و پایان سال تحصیلی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در گیلان، همایش تجلیل از اساتید و ممتازین مدرسه علمیه سفیران هدایت تالش، به مناسبت هفته معلم و پایان سال تحصیلی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام برجی زاده، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت علی بن ابی طالب علیه السلام تالش در این همایش، ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز، اظهار داشت: حوزه علمیه سفیران هدایت تالش، با توجه به نیاز  به وجود مرکز تخصصی تبلیغ در استان، از سال 1392 تأسیس و بصورت تخصّصی به تربیت و اعزام مبلغ به مناطق مورد نیاز اقدام می کند.

وی افزود: با توجه به زمان تحصیل سطح2 در سفیران هدایت که معمولا از 5 تا 6و نیم سال بطول می انجامد، سال گذشته 15 نفر از طلاب این مدرسه علمیه، به عنوان اولین خروجی های آن فارغ التحصیل شده و با همکاری و مساعدت امام جمعه شهرستان تالش و سازمان تبلیغات اسلامی، هم اکنون درمناطق مورد نیاز مستقر و مشغول تبلیغ می باشند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت علی بن ابی طالب علیه السلام تالش، تعداد طلاب در حال تحصیل این مدرسه را بیش از 70 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این مدرسه با توجه به رسالت ویژه ای که عهده دار است، علاوه بر دروس رایج در برنامه آموزشی سایر حوزه های علمیه، دوره های تخصصی را در زمینه نیازهای دینی کودکان، نوجوانان و جوانان، روانشناسی و جامعه شناسی تبلیغ، تفسیر تخصصی قرآن، مهارت خطابه، دروس پژوهش محور و مکالمه زبان عربی و انگلیسی به عنوان واحدهای درسی می گذرانند.

حجت الاسلام برجی زاده، برگزاری کارگاه های پژوهشی- تبلیغی در سطح شهرستان، استقرار مبلغان در مناطق مورد نیاز، اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف، اعزام گروه تبلیغی- جهادی به مناطق سیل زده، تبلیغ دانش آموزی در مدارس شهرستان، راه اندازی گروه های علمی و پژوهشی و... را به عنوان بخشی از برنامه های این مدرسه نام برد و تصریح کرد: گروه های جهادی این حوزه علمیه با عنوان «شهید عباس دانشگر»، برای خدمت به مردم آماده هستند و چندی پیش 15 مبلغ جهت کمک رسانی به مردم سیلزده به شهرستان معمولان استان لرستان اعزام شدند و در صورت نیاز هر منطقه ای در کشور، گروه های جهادی حوزه علمیه سفیران هدایت تالش برای خدمت رسانی آماده هستند و در عرصه خدمت به ملت عزیزمان پیشگامند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود برادران و خواهران اهل سنت در شهرستان تالش که حدود 15 تا 20 درصد از جمعیت این منطقه را شامل می شوند، در راستای ایجاد وحدت و صمیمیت، هر ساله این حوزه همایش ها و نشست هایی را در مناسبت های مختلف برگزار می کند و اساتید و طلاب با حضور در نماز جمعه و برنامه های اهل سنت، فضای همدلی را در این منطقه حاکم نموده و دشمنان را از ایجاد فتنه و توطئه نا امید ساخته اند.

برپایه این گزارش، در این مراسم که با حضور جمعی از اساتید، طلاب، ائمه جمعه شهرستان تالش و بخش های تابعه حویق و اسالم، فارغ التحصیلان حوزه علمیه سفیران هدایت و حجت الاسلام والمسلمین غیبی مسئول بازرسی ویژه مدیریت حوزه های علمیه برگزار گردید، از اساتید، ممتازین و نخبگان مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) تقدیر شد.

همچنین در ادامه برنامه حجت الاسلام نقدی، امام جمعه شهرستان تالش و حجت الاسلام و المسلمین فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه، به ایراد سخنرانی پیرامون جایگاه و شأن استاد پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضایی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    4 0
    از استاد عزیزمان حاج آقای مظفری تشکر ویژه می نمائیم.واقعا جای ایشان امسال در حوزه خالیست.اگر کاری کنید که اساتید نخبه و عالی قم بمانند خوب است.ما خیلی از شما استفاده کردیم هم پژوهشی وهم علمی هر جا هستید درپناه خدا باشید استاد.
  • سهراب عزیزی IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 0
    با سلام امید وارم که با عنایت خداوند و نظر امام زمان (عج) مشکل ساختمان حل بشه افتخار بزرگی برای ما و شهرستان هست
  • مسلم موسی زاده IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عحل لولیک الفرج من نهایت آرزویم در این است که در حوزه علمیه شروع به تحصیل کنم لطفا کمکم کنید