پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای رشد معنوی و ارتقای سطح معرفت انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که ماه مبارک رمضان بیش از هر چیز ماه تهذیب و خودسازی به منظور خداشناسی و تقرب الی الله است، ابراز داشت: رمضان به عنوان بهار قرآن و ماه روزه داری، موسم برکت، رحمت و مغفرت الهی است و البته باید توجه داشت که رحمت و مغفرت الهی شامل عرصه های گوناگون مادی و معنوی می شود که همه این ها را انسان در این ماه عزیز به خوبی مشاهده می کند.

وی با اشاره به این که برگزاری محافل و مجالس قرآنی و نیز دعا و مناجات خوانی در این ماه در سراسر کشور از جمله برکات بارز و مشهود ماه مبارک رمضان است، گفت: با نگاهی به آیات قرآن و کلام اهل بیت(ع) به خوبی متوجه می شویم که برکت معنوی آن برکتی است که آدمی را به سوی پرودگار متعال نزدیک و نزدیک تر می سازد و ما از رهگذر کلام وحی و تمسک به اهل بیت(ع) به عنوان ثقلین رسول الله (ص) می توانیم در مسیر بندگی و قرب الی الله بکوشیم.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: انسان به شکل ها و طرق مختلفی به سوی خدا نزدیک می شود ؛ گاهی از طریق عبادت و مناجات است و گاه به واسطه علم و معرفت که همه این ها در ماه رمضان جمع است.

وی یادآور شد: در این ماه عزیز و بی نظیر، گاهی رسیدن به برخی ملکات فاضله مطرح است و گاهی معرفت ها ، از جنس معرفت هایی است که در آغاز برای انسان مجهول بوده و بعد برایش معلوم می شود که یکی از شیوه های کلیدی درک این معارف و حقایق، فهم و تدبر در آیات نورانی قرآن مجید است که در ضمن به پاسخ گویی شبهات و سوالات نیز کمک شایان توجهی می کند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین با بیان این که ماه رمضان، موسم تفکر و عبادت به منظور دست یابی به گوهر عبودیت و بندگی است، گفت: بی شک هر چقدر که تفکر و معنویت و معرفت در این ماه بیشتر شود، عبادت و عبودیت نیز جدی تر و عمیق تر می گردد تا آن جا که انسان می تواند به جایی برسد که در دهه پایانی ماه رمضان تا حدی معنا و مفهوم شب قدر را درک کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha