سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خور

حوزه/ نشستی با عنوان «حوزه و خانواده طلاب» در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) شهرستان خور و بیابانک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشستی با عنوان «حوزه و خانواده طلاب» با سخنرانی «حجت الاسلام بهزاد حبیبی» از اساتید حوزه، با حضور جمعی از طلاب و خانواده هایشان، کادر و اساتید، در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) شهرستان خور و بیابانک برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حبیبی گفت: مرد و زن همانند دو سیاره جدا از یکدیگرند که اگر بتوانند همدیگر را به خوبی درک کنند و دریابند، به آرامش خواهند رسید و این درک متقابل جز از راه شناخت یکدیگر میسر نمی شود.

استاد حوزه افزود: مردان دوست دارند تکیه گاه باشند و زنان به این تکیه گاه احتیاج دارند؛ زن از مردی که قدرت مدیریت منزل را ندارد و متکی به حرف دیگران است، بیزاری می کند و زن باید به گونه ای رفتار کند که که قوامیت مرد از بین نرود.

حجت الاسلام حبیبی در ادامه گفت: از دیگر تفاوت های اساسی زن و مرد، تفاوت در صحبت کردن است، خانم ها غالباً دوست دارند که گوینده باشند و گوشی شنوا برای سخنانشان داشته باشند که اگر این عنصر در خانم ها نبود، مسأله تربیت فرزند را برایشان مشکل می کرد.

وی اظهار کرد: اهمیت به پوشش در خانه، نشانه شخصیت انسان است. کسانی بیرون از خانه و برای دیگران از لباس های تمیز استفاده می کنند، اما به لباس در خانه خود اهمیت نمی دهند. انسان باید برای خود زندگی کند نه برای دیگران.

 استاد حوزه در پایان خاطر نشان کرد: زندگی کردن با یک طلبه توفیق است؛ چون شما همسران با امام زمان (عج) معامله کرده اید که تکیه گاه سربازش باشید . از مهمانی و استراحت و تفریحتان به خاطر همسرتان گذشته اید؛ مطمئن باشید بدون پاسخ و اجر نیست . هم زندگیتان با برکت تر می شود و هم لذتش را خواهید چشید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha