جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه اداری مدیران مدارس علمیه استان در شهرستان سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به این که وقوع زلزله زندگی عادی مردم سرپل ذهاب و برنامه های مراکز آموزشی از جمله مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) را دچار وقفه کرد، گفت: رونق دوباره حوزه علمیه سرپل ذهاب در جوار بقعه احمدابن اسحاق قمی(ره) با کمترین زمان ممکن از عنایات حضرت حجت(عج) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» درکرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جلسه اداری مدیران مدارس علمیه استان در سرپل ذهاب، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن که بهترین فرصت برای تهذیب نفوس و ذخیره توشه آخرت بندگان خدا است، گفت: برنامه ریزی برای برقراری دروس حوزوی طلاب، بهترین فرصت برای فهم و آشنایی بیشتر با انوار قرآن و استفاده از سحرهای ماه مبارک رمضان است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه با وقوع زلزله مهیب در سرپل ذهاب و وارد آمدن خسارات زیاد به مدرسه علمیه و راه اندازی مجدد دروس حوزوی تقریباً غیر ممکن به نظر می رسید، افزود: حقیقتا آنچه باور کردنی نبود اینکه مدرسه علمیه در سرپل ذهاب پس از زلزله باز گشایی شود، اما با حمایت بی دریغ مدیر محترم حوزه های علمیه، نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان مجدد راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه وجود جو روانی ناشی از حادثه زلزله حاکم بر مردم شهر و در بین طلاب با وجود تخریب ساختمان مدرسه علمیه، ادامه دروس را در کرمانشاه پیگیر شدیم، اظهار کرد: برای  جلوگیری از وقفه آموزشی، طلاب سرپل ذهاب را در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه اسکان دادیم و با تلاش مدیر قبلی مدرسه اوضاع سامان گرفت.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به این که وقوع زلزله زندگی عادی مردم سرپل ذهاب و برنامه های مراکز آموزشی از جمله مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) را دچار وقفه کرد، گفت: رونق دوباره مدرسه علمیه سرپل ذهاب در جوار بقعه احمدابن اسحاق قمی(ره) با کمترین زمان ممکن از عنایات حضرت حجت(عج) بود. 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به خسارات زلزله و نیاز شدید مدرسه به سرو سامان گرفتن برای حضور دوباره طلاب در سر درس، نیاز به ایجاد روح امید و نشاط داشتیم، گفت: مدیر جوان و تیمی از دوستان بومی اعزامی از قم، در اولین اقدام تلطیف روحی و روانی طلاب و سپس آماده سازی فضای مدرسه و ... را انجام دادند.

حجت الاسلام ایرانی ادامه داد: به همت امام جمعه تلاشگر شهرستان، خیّرین هم پای کار آمدند و با برگزاری مناقصه، کار عمرانی شروع و به دنبال آن هم اکنون 50 درصد کار عمرانی استاد سرا انجام گرفته است.

وی در پایان گفت:  وضعیت مدرسه سرپل ذهاب به آرامش رسیده و از هر لحاظ خیالمان راحت است که وضعیت عادی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha