پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم اندیشی معاونت پژوهش سطوح عالی و خارج حوزه با آیت الله سیفی مازندرانی

حوزه/ نشست معاونت پژوهش و برخی از مسئولان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با آیت الله سیفی مازندرانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگار «حوزه»، نشست صمیمی و علمی معاونت پژوهش و برخی از مسئولان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با آیت الله سیفی مازندرانی و لجنه علمی این استاد حوزه در موسسه عالی معهد الاجتهاد در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در ابتدای این دیدار و هم‌اندیشی، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تنکابنی؛ معاون پژوهش سطوح عالی حوزه علمیه قم، ضمن ابلاغ سلام  حجت الاسلام والمسلمین حامدی مدیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و تقدیر و تشکر از ایشان به خاطر حمایت‌های معنوی، هماهنگی و همدلی با برنامه های پژوهشی سطوح عالی و خارج، گزارشی کوتاه و اجمالی از روند فعالیت‌های مرتبط با دروس خارج فقه معاصر ارائه نمود.

در ادامه این نشست، آیت الله سیفی مازندرانی درباره برخی از آثار علمی‌شان که در آستانه‌ی چاپ و انتشار است، توضیحاتی ارائه نمود و اظهار کرد: با تقدیر و تشکر از عنایت  آیت الله اعرافی، به هرحال، بعد از یکسال بلاخره این کتاب‌ها در آستانه چاپ و انتشار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این مجموعه کتاب‌ها که "اضواء الفقاهه فی فقه المعاصر" نام دارند، هفت جلد درباره مسائل مستحدثه فقهی هستند و عبارتند از: المدخل فی قواعد المهمه الدخیله فی استنباط مسائل مستحدثه، فقه الحکومه و السیاسه، فقه الطب و الثقافه، فقه الاقتصاد و الحقوق، فقه العباده و فقه الاسره.

بر اساس این گزارش:در این جلسه که اعضای لجنه علمی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام فروغی خلاصه‌ای از مبحث جاری را که درباره احکام ناباروری( عقیم‌سازی) بود گزارش داد و حاضران دقایقی به بحث و تبادل نظر در این زمینه  پرداختند.

در پایان جلسه استاد سیفی مازندرانی از تلاش‌ها و رویکرد جدید مدیریت سطوح عالی، به ویژه معاونت پژوهش و برنامه‌های فقه معاصر تشکر و قدردانی کرد و اینگونه فعالیت‌ها را موجب امیدواری بیشتر عنوان نمود.            

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha