جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رادیو معارف

حوزه/ کارشناس روابط عمومی رادیو معارف از تلاش و تدارک گسترده این رادیو در تولید و پخش برنامه های معارفی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد.

منصوره رضوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: علاوه بر ویژه برنامه ها و مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان ،  مسابقه ویژه ضیافت نیز با محوریت احکام برگزار می شود که این برنامه به شکل زنده به روی آنتن می رود.

کارشناس روابط عمومی رادیو معارف افزود: از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان، برنامه "نان و خرما" ویژه لحظات افطار است که در آن کارشناس دینی برنامه ، ویژگی های متقین از نگاه امیرالمومنین(ع) را با محوریت خطبه همام تبیین و تشریح می کند.

وی گفت: "بهشت اجابت " عنوان برنامه دیگری است با موضوع و دغدغه این که چگونه رابطه خود را با خدای متعال صمیمی تر و بهتر کنیم.

رضوانی همچنین بیان داشت: برنامه "آیه های نور" نیز با همکاری و مشارکت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ارایه مباحث کارشناسی به روی آنتن می رود، ضمن آن که برنامه تبیین سبک زندگی اسلامی در قالب نمایشنامه های رادیویی، گفتگوی صمیمی با چهره های شاخص فرهنگی و نیز تشریح ابعاد مهم زندگی بزرگان و اسوه های فضیلت و اخلاق، از دیگر ویژه برنامه های رمضانی رادیو معارف است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از هشت ویژه برنامه در ماه مبارک رمضان به غیر از برنامه های ویژه شب های احیا و شهادت ها و ولادت ها از رادیو معارف پخش می شود.

این نویسنده و سردبیر برنامه های رادیویی همچنین در ادامه صحبت های خود با تاکید بر این که برای ایجاد جذابیت در برنامه های صدا و سیما به خصوص با رویکرد معارفی باید نیازهای جوان امروز را مورد توجه قرار داد، گفت: با وجود فاصله های زمانی میان نسل های مختلف اما می توان با یافتن نقاط مشترک و تاکید بر آن ها به یک مفاهمه خوبی رسید که این مساله در روند برنامه سازی بسیار موثر و مفید است.

وی افزود: هر چند که قبول دارم به جهت شرایط خاص زمانی و فضای مجازی و ...، یک مقدار ارتباط برقرار کردن با نسل جدید دشوار است اما با تلاش فراوان و چاشنی خلاقیت در برنامه سازی در عین توجه به اصول روان شناسی دینی می توان بر این سختی و دشواری غلبه کرد.

کارشناس روابط عمومی رادیو معارف ابراز داشت: از آن جا که فطرت آدمی ، خداجو و متمایل به فضیلت هاست می توان با خلاقیت در برنامه سازی و به خصوص فرم ، محتوای غنی دینی را به خوبی به مخاطب از جمله نسل جدید منتقل کرد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha