جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی حملات تروریستی در مسجد النور نصب گردید

حوزه/ مسجد النور در شهر کرایست چرچ نیوزیلند که هدف حمله تروریستی قرار گرفت، نخستین مکان عبادی در جهان محسوب می شود که دارای چنین فناوری پیشرفته ای خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از odt، پس از حمله تروریستی خونین به دو مسجد در کرایست چرچ در نیوزیلند، دوربین های امنیتی با فناوری پیشرفته که توسط ابزارهای هوش مصنوعی شناسایی می شوند در مسجد النور نصب شدند. در حمله مهاجم نژادپرست استرالیایی تبار در 15 مارس به این مسجد 44 نمازگزار مسلمان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

این سیستم نظارتی فوق پیشرفته برای شناسایی هر فرد مهاجم، هشدار به پلیس و دیگر خدمات اورژانسی پیش از شلیک حتی 1 گلوله از سوی فرد تیرانداز طراحی شده است.

گفته می شود مسجد نیوزیلند نخستین مکان عبادی در جهان محسوب می شود که دارای چنین فناوری پیشرفته ای خواهد بود. این فناوری پیش از این در چندین مدرسه و اماکن عمومی در ایالات متحده نصب شده است.

شقفان خان رئیس انجمن مسلمانان کانتربری که سرپرست اداره مسجد النور نیز می باشد از این حرکت برای ایجاد امنیت در میان نمازگزاران قدردانی کرده و گفت: من از این فناوری آگاه نبودم و فوق العاده است. اگر فرد مسلحی به اینجا قدم بگذارد این فناوری کمتر از 3 ثانیه پلیس و مقامات امنیتی را خبردار می کند.

وی افزود: من امیدوارم که مساجد و مدارس اسلامی زیادی فرصت داشته باشند که این سیستم شناسایی اسلحه را نصب کنند.

لیزا فالنس، یکی از موسسان و مدیر اجرایی شرکت امنیتی آتنا نصب کننده این فناوری در مسجد گفت: تیراندازی تروریستی در مسجد النور یک فاجعه غیر قابل توصیف بود که هیچ جامعه ای نباید از آن رنج ببرد.

وی افزود: ایجاد ابتکار «مساجد را امن نگه داریم» یک گام مهم است تا از طریق آن بتوانیم ابزارهایی را در اختیار بانیان مساجد قرار دهیم تا قادر باشند از خودشان بهتر در مقابل افراد افراط گرای این چنینی که می خواهند به آنان آسیب بزنند حفاظت کنند. بنابراین ما می توانیم مانع وقوع چنین وقایع وحشتناکی در آینده شود

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha