پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ۴۵ بقعه از ۹۶ بقعه موجود در استان طرح ضیافت الهی برگزار می شود، گفت: این طرح از ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ خرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن ماه ضیافت الهی سازمان اوقاف و امور خیریه در کل کشور با توجه به اینکه بقاع متبارکه اماکن مذهبی است و محل رجوع افرادی است که به سمت معنا وارتقای معنا هستند، برنامه ریزی در زمینه ارتقای زیارت شده است.

وی با اشاره به اینکه در 45 بقعه از 96 بقعه موجود در استان طرح ضیافت الهی برگزار می شود، افزود: این طرح از 15 اردیبهشت آغاز و تا 15 خرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: 47 مبلغ دعوت شده اند که تعدادی از قم و مشهد و تعدادی نیروهای بومی استان هستند.

حجت الاسلام بخشی پور در خصوص برنامه های ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد: فریضه نماز در 40 بقعه، برگزاری کرسی های تفسیر قرآن که سه مفسر دعوت شده اند که دو نفر از قم و یک نفر از داخل استان هستند و این کرسی ها در بیرجند، فردوس و بشرویه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه رمضان ماه قرآن است برنامه سخنرانی و بیان احکام شرعی از دیگر برنامه هاست، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در 18 بقعه متبرکه و مراسم ترتیل خوانی و جز خوانی نیز در 32 بقعه متبرکه در استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مطرح کرد: روزهای رمضان روزهای طولانی است و طبق سنوات گذشته برپایی سفره های کریمانه با افطاری ساده به کمک خیرین و از محل موقوفات در 26 موقوفه خواهیم داشت.

 حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: خیمه های معرفت با عنوان خیمه های معرفت برای کودکان را خواهیم داشت و در هفت بقعه متبرکه نیز با موضوع مشاوره وقف این خیمه ها برپا خواهد بود.

مشاوره وقف در ۱۳ بقعه متبرکه استان

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته موقوفات زیادی داشته ایم اما نیات دست متولی را بسته است، عنوان کرد: در برخی موقوفات، واقف اختیاری برای تغییر و تبدیل نگذاشته است و به همین منظور در کنار بقاع متبرکه شاخص در 13 بقعه مشاوره وقف قرار داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: در بعضی از نیات غنای کافی را داریم و لازم است با توجه به نیاز روز جامعه نیات جدید را معرفی کنیم تا واقفین بتوانند با نیاتی که برای ما اهمیت دارد وقف را انجام دهند.

اجرای برنامه های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه

حجت الاسلام بخشی پور متذکر شد: همچنین در چهار پایگاه نمایشگاه محصولات فرهنگی و مذهبی ایجاد شده است که محصولات را از این طریق در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی در این ماه اظهار داشت: دهم ماه برنامه ویژه «خدیجه مادر است» در 16 بقعه برگزار می شود، برنامه جشن ولادت کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در 26 بقعه متبرکه، برگزاری مراسم ویژه شب های احیا در 27 بقعه و در پایان ماه رمضان بحث نماز عید فطر در 36 بقعه متبرکه در استان برگزار خواهد شد.

پیشرفت ۱۳ درصدی اجرای برنامه ها نسبت به مقدار مصوب

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه در خصوص عملکرد سال 97 این مجموعه عنوان کرد: 113 درصد در اجرای برنامه ها پیشرفت داشته ایم که این یعنی از برنامه مصوب جلوتر بودیم که به طور میانگین از درصد مصوب خودش 13 درصد بالاتر بوده است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه 86 درصد اسناد در سال گذشته اسکن و در سامانه بارگذاری شده است، گفت: 36 درصد بیش از مقدار مصوب انجام شده است و همچنین136 درصد وصول عواید موقوفات در سال گذشته را داشتیم.

وی اضافه کرد: هفت هزار و 500 متر تکمیل عملیات عمرانی مصوب بوده است که در این زمینه 140 درصد اجرای عملیات عمرانی طرح های نیمه تمام را داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین برمبنای طرح جامع نه هزار و 823  متر احداث و توسعه بقاع متبرکه انجام شده که دارای 190 درصد پیشرفت عمرانی بوده است.

حجت الاسلام بخشی پور متذکر شد: در اجرای برنامه های فرهنگی ویژه احلی من العسل، لبیک یا حسین و ... 77 برنامه به صورت کامل اجرایی شده است.

ثبت ۱۵ وقف قرآنی در سال ۹۷

وی با بیان اینکه در سال 97 هفت موقوفه در جهت قرآنی تعهد ما بوده است، گفت: در این زمینه 15 وقف قرآنی در سال گذشته داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در بحث تربیت حافظان قرآنی به صورت حضوری، تربیت هفت هزار و 600 نفر تعهد ما بوده است که هشت هزار و 149 نفر انجام شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با اعلام اینکه امسال هفت وقف جدید در سامانه اوقاف استان ثبت شده است، عنوان کرد: دو وقف در سربیشه، سه وقف با نیت زائرسرا در نهبندان بوده و دو وقف هم در طبس بوده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha