پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلایه داران تبلیغ

حوزه/ همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان اهر با تأکید بر ضرورت تبیین حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی در منابر و مجالس ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهر، همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان اهر با حضور مبلّغان و روحانیون شهرستان‌های اهر، هوراند و هریس و نماینده طلاب منطقه ارسباران در قم و معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی، در دفتر امام جمعه اهر برگزار شد.

رستم صادقی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی در ابتدای این همایش با تشریح اهمیت و منافع جنگل‌ها و منابع طبیعی، عنوان داشت: از روحانیون و مبلغان خواست تا ضرورت‌ها و الزامات حراست از منابع طبیعی و جلوگیری از قلع و قمع آن را در منابر خود تبیین و تبلیغ نمایند.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در این همایاش با اشاره به اینکه در متون دینی به حفظ درختان و منابع طبیعی تأکید شده است، بیان داشت: در منابر و مجالس ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال ضرورت‌های حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها و منافع برای مردم بیان شود.

وی اضافه کرد: جنگل‌ها و مراتع منطقه ارسباران نعمت بزرگ خداوند به این خطه می‌باشد که اگر از بین بروند، هیچ جایگزینی ندارند. روحانیون و علما نیز در زمینه منابع طبیعی مسئولیت دارند و مردم نیز به حرف آنان اعتماد دارند و باید نکات لازم در منابر برای مردم مطرح شود.

امام جمعه اهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بی‌نظیری برای تبلیغ است، گفت: باید اولویتمان در ماه میهمانی خداوند، قرآن باشد چرا که این ماه ربیع‌القرآن است. قرائت و تفسیر قرآن باید مد نظر قرار گیرد و باید مخاطبان خود را با قرآن مرتبط نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha