پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سنجری

حوزه/امام جمعه سربیشه با بیان اینکه مالیات و سود بانکی کمر تولیدکنندگان را می شکند، گفت: استفاده از تسهیلات ۱۲ تا ۱۴ درصدی در اقتصاد که دولتمردان از آن نام می برند برای تولیدکننده مضر است.

حجت الاسلام علی اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "رونق تولید" اظهار داشت: چند سالی است که معظم له در شعارهای ابتدای سال مباحث اقتصادی را مطرح می کنند و لازم است مسئولین و مردم توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه شعار «نه غربی و نه شرقی» از مهمترین ویژگی های  انقلاب اسلامی در مقابل بیگانگان است، گفت: اگر بخواهیم در مقابل تحریم و زورگویی استکبار مقابله کنیم باید به این شعار توجه داشته باشیم.

رونق تولید جهادی برای خودکفایی در کشور است

وی با اشاره به اینکه رونق تولید، جهاد برای خودکفایی در کشور است، بیان داشت: رونق گرفتن تولید رشد اقتصادی به همراه دارد و باید موانع رونق تولید برداشته شود.

حجت الاسلام سنجری نقش نخبگان و مدیران انقلابی را در اقتصاد مهم دانست و ادامه داد: خوشبختانه سرمایه انسانی خوبی در کشور داریم، اما متاسفانه این سرمایه هدر می رود و آن گونه که باید و شاید از آن استفاده نمی شود.

تولید و رونق ملی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

امام جمعه سربیشه افزود: یکی ازعوامل رونق تولید که خیلی از دولتها به آن متعهد نیستند و باید مراقبت کنند توجه به اقتصاد داخلی است. متأسفانه برخی از افراد برای ضربه زدن به اقتصاد کشور برای چند ریال یا دلار کیسه دوخته اند.

حجت الا سلام سنجری توجه به صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه را در اقتصاد کشور مهم دانست و گفت: استفاده از تسهیلات 12 تا 14 درصدی در اقتصاد که دولتمردان از آن نام می برند برای تولیدکننده مضر است.

وی با اشاره به اینکه سود تسهیلات برای تولید کننده  باید صفر درصد باشد، تأکید کرد: مسئولین، تسهیلات بانکی را به کسی که رونق تولید در سطح کشور ایجاد می کند، اختصاص بدهند.

تولیدکننده ما سرمایه در گردش ندارد

امام جمعه سربیشه، نقش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را در رونق تولید ملی مهم عنوان کرد و گفت: متأسفانه تولیدکننده ما سرمایه در گردش ندارد و مشکلات زیادی در خصوص مالیات و تأمین اجتماعی دارد که بایدتوسط مسئولین برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه مالیات کمر تولیدکنندگان ما را می شکند، ادامه داد: در گذشته برای تشویق تولیدکننده تخفیفاتی در تأمین اجتماعی، و ... وجود داشت که مجدد دولت می تواند در این باره ورود پیدا کند.

حجت الاسلام سنجری یادآور شد: حداقل حقوق یک کارگر تا یک میلیون و 500 هزار ست که خیلی پایین است و باید توجه ویژه ای توسط مسئولین به این موضوع شود.

انتهای پیام/ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha