پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی نماز

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش که پیش از این عملیاتی شدن سند ۲۰۳۰ در مدارس را به کلی انکار کرده بود، این بار در واکنش به کلیپهای رقص دانش آموزان در مدارس مختلف کشور گفت:دقیقا مشخص نیست این کلیپ‌ها مربوط به کجا است و چگونه تهیه‌شده است برای همین به کمک دادستانی محترم و همچنین پلیس فتا درباره منبع و چگونگی انتشار کلیپ‌های مذکور نیاز داریم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از دبیرخانه ستاد همکاریها، سیدمحمد بطحائی ظهر امروز در دومین جلسه شورای عالی نماز با اشاره به بداخلاقی های فضای مجازی و جولان عده ای سودجو اظهارکرد: در  این دنیای آشفته، مهم‌ترین کاری که در دستور دشمنان قرارگرفته است تغییر هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری  این جنگ تمام‌عیاری است که برای تغییر فرهنگ توسط دشمن علیه ما آغازشده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دشمن و بدخواهان برای پیروزی در این جنگ از تمام ترفندها استفاده می‌کنند و اکنون سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده است لذا شاهدیم با به‌کارگیری روش‌های مختلف سعی در نگران کردن مردم را دارد، بنابراین اخیراً شاهد پخش کلیپ‌هایی نگران‌کننده در فضای مجازی هستیم.

بطحائی اظهارکرد: در شرایطی که کارهای بسیار ارزشمندی در آموزش‌وپرورش از جمله در زمینه‌های قرآنی  انجام‌شده و رهبر معظم انقلاب  نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره نمودند لذا  باید قدردان اقدامات انجام‌شده پس از انقلاب باشیم . البته این به معنی مطلوب بودن شرایط نیست و باید بیش‌ازپیش در این خصوص گام برداریم.

وی ادامه داد: در شرایطی که در نظرسنجی‌ها جامعه معلمین بیشترین اعتماد ملی را در جامعه دارا هستند کلیپ‌هایی در فضای مجازی پخش می‌شود که موجب نگرانی و خدشه‌دار شدن باورهای مردم نسبت به‌نظام و تعلیم‌ و تربیت شده است.

*استمداد از دادستانی و پلیس فتا

در گزارش منتشر شده از اظهارات بطحایی اشاره ای به چرایی این اتفاقات تلخ و ضدفرهنگی و همراه با سند ۲۰۳۰ نشده است اما این گزارش از قول وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دقیقا مشخص نیست این کلیپ‌ها مربوط به کجا است و چگونه تهیه‌شده است برای همین به کمک دادستانی محترم و همچنین پلیس فتا درباره منبع و چگونگی انتشار کلیپ‌های مذکور نیاز داریم چراکه نوع سازه‌هایی که در برخی از این کلیپ‌ها دیده می‌شود، مخصوص مدارس نیست.

*تعیین۳ نفر متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ ها

وزیر آموزش و پرورش ازتعیین۳ نفر متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ ها در فضای مجازی خبر داد و افزود:  باید ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود تا اعتماد عمومی و باور مردم متدین  نسبت به نظام تعلیم و تربیت خدشه دار نشود.

وی افزود: آنچه می‌تواند بچه‌ها را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کند اقامه نماز، تمسک قرآنی و تمسک به عترت و اهل‌بیت علیهم‌السلام است، لذا تنها اقدامی که می‌توان  دانش آموزان را از خطرات  نجات دهد اقامه نماز در مدارس است.

*اقامه نماز در بیش از ۱۶هزار مدرسه با حضور روحانیون

وی از برگزاری نماز جماعت در بیش از ۶۰درصد  مدارس خبر داد و اضافه کرد: اقامه نماز در بیش از ۱۶هزار مدرسه با حضور روحانیون انجام می‌شود و تمهیداتی صورت خواهد گرفت تا فرهنگ توسعه و تقویت نماز  را بیش‌ازپیش جلو ببریم.

بطحایی در بخش دوم و پایانی این جلسه گفت: شناسایی موانع اقامه نماز و شناسایی عوامل انگیزشی در دانش آموزان برای اقامه نمازدو اقدام اساسی است که شورای عالی اقامه نماز باید  در دستور کار قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف مدنظر در حوزه نماز، باید مدیر و معلمان به اقامه نماز باور داشته باشند، تصریح کرد: ضرورت دارد با بررسی وضع موجود مدارس گزارش کمی و توصیفی ارائه دهیم و در گام دوم نیز گزارش کیفی و تحلیلی ارائه دهیم تا بتوانیم تصمیمات لازمه را در این خصوص اتخاذ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تصویب موارد جدید در این جلسه ابتدا باید مصوبات جلسه قبل را عملی و گزارش آن را ارائه کرد تا نقشه عملیاتی این مسیر، به‌درستی طراحی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه با ترفندهای مختلف درصدد نگران کردن مردم در موضوع تعلیم و تربیت هستند، تأکیدکرد: دشمن برای پیروزی در این جنگ از تمام ترفندها استفاده می‌کند و  اکنون نیز سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده است لذا با به‌کارگیری روش‌های مختلف سعی در نگران کردن مردم  دارد که ازجمله آن‌ها شاهد پخش کلیپ‌های نگران‌کننده در فضای مجازی هستیم و مطمئنم نوعی دشمنی سیاسی پشت جریان انتشار کلیپ‌های ناهنجار در مدارس وجود دارد.

همچنین بطحائی در ابتدای این جلسه حلول ماه رمضان و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس نماز، اظهار کرد: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ساختار شورای عالی نماز را در آموزش‌وپرورش تشکیل و اولین جلسه آن در سال ۹۷برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی در ادامه گفت: در این راستا، طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم پیگیری شد و حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در این طرح مشارکت کردند که از این تعداد؛ دو میلیون و 250 هزار دانش‌آموز و بیش از 500 هزار نفر از همکاران فرهنگی هستند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معلم دلسوخته IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
    2 1
    کاملا مشخص است که آقای وزیر می خواهد ماستمالی کند اصل قضیه را... ایشان قبل از هر چیز باید نسبت به آنچه اتفاق افتاده پاسخگو باشد نه اینکه به این و آن اتهام بزند. آقای بطحایی! شما که قبلا می گفتید هیچ اثری از 2030 در مدارس ما نیست الان باید نسبت به این افتضاح فرهنگی پاسخگو باشید. در آموزش و پرورش چه خبر است؟ چرا هیچکس مطالبه نمیکند؟؟؟