پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام عابدیان

حوزه/ قائم مقام مجتمع عالی فقه، اتصال به شهر الله و قرآن کریم را موجب سعادت انسان دانست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین عابدیان در جلسه درس تفسیر آیت الله العظمی سبحانی در مدرسه حجتیه گفت: سالیان درازی است که این مرجع عظام تقلید در بهترین ماه خداوند و در بهترین لحظات و ساعت های هر سال عطر نور قرآن و تفسیر کلام وحی را در فضای این مدرسه طنین انداز می کنند.

وی افزود: ماه رمضان دارای ویژگی های خاصی است که در هیچ زمان دیگری قابل دست یابی نیست؛‌خداوند در این ماه شریف برکات و نعمات و آثاری را نهاده است که در هیچ زمان دیگری وجود ندارد؛ برخی زمان ها و مکان ها شریف هستند و این شرافت را به همه کسانی که با آنها محشور می شوند به اشتراک می گذارند و آنها را نیز متنعم می کنند.

قائم مجتمع عالی فقه یادآورشد: قرآن کریم و ماه رمضان در یک پیوند تکوینی و الهی قراردارند که نمی توان آنها را بدون هم تصور کرد؛‌این دو در تکامل و عروج بندگان خدا نقشی اساسی دارند؛‌ کسانی که در ماه رمضان با نور قرآن همراه شوند و با او همراه باشند به نقطه اوج بندگی می رسند.

وی گفت: نماز کسی که در یک بیابان و زمین معمولی و ساده نماز می خواند و کسی که در مسجد النبی یا مسجد الحرام نماز می خواند قطعا از نظر برکات و آثار،‌ یکسانی برخوردار نیست؛ خداوند متعال آثار خاصی را در مسجد الحرام یا مضاجع شریف بزرگان نهاده است که آثار اعمال انسان را به شکل جالبی ارتقا می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان یادآورشد: نفسی که در این ماه کشیده می شود تسبیح است و خواب انسان نیز عبادت محسوب می شود؛‌ماه رمضان افضل ماه های سال است و قرآن نیز مهمترین متنی است که خداوند متعال آن را برای هدایت بشر ارزانی داشته است؛‌انسان باید در این ماه قدردان این زمان و مکان و کلام الهی باشد و با اتصال به این دو و محبت اهل بیت(ع) با ریزش گناهان به آرامش و وصل به پروردگار برسد.

وی گفت: تفقه در قرآن یکی از مهمترین اوامری است که خداوند و پیامبر و ائمه اطهار(ع) ما را به آن رهمنون ساخته است و تفسیر در ماه رمضان ربیع دلها را متجلی می کند؛‌طلاب در این مدرسه با قرآن کریم و درس مرجع و فقیه عالی قدر جهان تشیع مفتحر هستند و امیدواریم در این روزها بتوانیم فضای مناسبی را جهت استماع و بهره مندی هرچه بیشتر از کلام وحی را بیابیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha