جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 491504
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۱

حوزه / تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در خوی، اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، قرائت روزانه وصیت شهدا در تکاب و برگزاری جلسات «آداب طلبگی» در ارومیه از جمله اخبار فرهنگی آذربایجان‌غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از ارومیه جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس شهید سید علی پاشا حسینی بر روی دستان مردم خوی با حضور علماء، طلاب و مسئولین از مقابل حسینیه شیخ نوایی به طرف بلوار ولیعصر تشییع و در مزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی میزبان طرح ضیافت الهی

حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت:امامزاده‌های محمد و ابراهیم و غریب حسن در ارومیه، سید بهلول و محمد در خوی، امامزاده تاج‌الدین علی میاندوآب و امامزاده برگشاد سلماس و بقاع ' آقا قبری' ارومیه، بقعه میرهادی و بقعه شیخ نوایی خوی و نظرگاه حضرت ابوالفضل میاندوآب بقاع متبرکه‌ای است که در آن‌ها طرح ضیافت الهی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، برگزاری محفل انس با قرآن، تقویت باورهای اعتقادی در جامعه، ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از مهم ترین اهداف طرح ضیافت الهی است.

برگزاری جلسات «آداب طلبگی»

جلسات «آداب طلبگی» طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با حضور حجت الاسلام علی اعلایی بنابی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم و استاد مؤسسه امام صادق (ع) و برگزیده پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با عنوان «تاثیر عرفان نظری بر نظام حکمت صدرایی» در ماه مبارک رمضان هر شب در این مدرسه برگزار می‌شود.

و همچنین جلسه شورای تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه امروز جهت بررسی برنامه‌های اخلاقی و تهذیبی این مدرسه در ماه رمضان با حضور مدیر، معاون تهذیب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

قرائت وصیت شهدا هر روز در ماه رمضان

طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب هر روز در ماه مبارک رمضان بعد از نماز صبح با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن زیارت قبور شهدا هر روز وصیت یکی از شهدا را دسته جمعی قرائت کرده و با شهدا عهد و پیمان می‌بندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha