جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان در ایالت ایلینو، افطار میان ادیانی برگزار کردند

حوزه/ دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان در دانشگاه شمال غربی اوانستون در ایالت ایلینوی آمریکا، با شرکت در افطار میان ادیانی، با صرف غذا در کنار همدیگر، اتحاد و همبستگی میان یکدیگر را گسترش دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در نخستین روز ماه مبارک رمضان، بیش از 150 تن از دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان دانشگاه شمال غربی اوانستون در ایالت ایلینوی آمریکا، در مراسم افطار میان ادیانی شرکت کردند.

هما منجرا دستیار رئیس انجمن اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: وقتی اطرافم را نگاه می کنم و خانواده جدیدم را در دانشگاه می بینیم، دور از خانواده اصلی خودم، آنچه از نظرم مهم است پرداختن به تصویر بزرگتر یعنی بشریت است.

وی افزود: شرایط اینجا متفاوت است، اما به این معنا نیست که نتوانیم از همنشینی همدیگر لذت ببریم و خاطرات خوبی با هم داشته باشیم. بنابراین امیدوارم و دعا می کنم که این رمضان مانند رمضان های دیگر و حتی بهتر باشد.

این مراسم افطاری سالانه برگزار شده توسط انجمن فرهنگی اسلامی دانشجویان، صرف نظر از دین و ایمان برای همه باز بود. اعضای مسلمان ابتدا نماز جماعت را به جای آورده و سپس هر دو گروه شیعه و سنی با دیگر دانشجویان غیرمسلمان برای صرف افطاری به سالن غذاخوری رفتند.

فائزه جعفر یکی از اعزای جامعه اسلامی که نخستین ماه رمضان را به دور از خانواده اش در دانشگاه سپری می کند می گوید: افطار اجتماعی فرصت مهمی برای مردم است تا قدرت و معنویت دانشجویان مسلمان را ببیند.

جعفر زیدی دانشجوی ارشد دانشگاه نیز گفت: در رمضان ما به هم دیگر نزدیکتر می شویم، زیرا همه همدیگر را در غروب خورشید ملاقات می کنیم و به تعامل و گفتگو می پردازیم.

وی افزود: نه فقط غذا بلکه جنبه های معنوی نیز وجود دارد، زیرا با همدیگر عبادت می کنیم و این تضمین وجود دارد که همدیگر را هر روز ببینیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha