پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سلامتی

حوزه/ حجت الاسلام سلامتی گفت: امروزه عده‌ای برای اخاذی از مردم خرافات را در بین مردم رواج داده و به دعا نویسی روی آورده و پول مردم را گرفته و خرافات را به آن‌ها تحویل می‌دهند، لازم است طلاب نسبت به این مسأله در منابر روشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از ارومیه حجت الاسلام کاظم سلامتی، امروز در جمع طلاب گروه جهادی تبلیغی منتظران مصلح ارومیه با اشاره به برکات تربت امام حسین (ع) اظهار داشت: تربیت امام حسین (ع) دارای برکات زیادی از جمله شفا است. نماز خواندن با تربت کربلا زمینه زندگی حسینی و کربلایی را که همان زندگی انقلابی استف فراهم می‌کند.

وی، مقابله با ترویج خرافات در جامعه و مبارزه با آن را از لوازم تبلیغ در ماه رمضان دانست و افزود: امروزه عده‌ای برای اخاذی از مردم خرافات را در بین مردم رواج داده و به دعا نویسی روی آورده و پول مردم را گرفته و خرافات را به آن‌ها تحویل می‌دهند، لازم است طلاب نسبت به این مسأله در منابر روشنگری کنند.

استاد حوزه، لازمه طرح مطالب را داشتن علم به آن عنوان کرد و گفت: امروز در منابر افراد با سواد و تحصیل کرده حاضر هستند و مبلغین باید سخنان خود را مستند و متکی به علم بیان کنند و طرح مطالب بدون سند  منجر به سوء سابقه مبلغین خواهد شد.

وی ادامه داد: قبل از طرح مطالب در منابر باید ظرفیت‌های مخاطبین را در نظر گرفت و از طرح مباحثی که موجب تضعیف نظام و موجب تاثیر عکس می‌شود خودداری کرد و برای تاثیر گفتار در مخاطب باید مبلغ خود بدان‌چه می‌گوید، عامل باشد.

حجت الاسلام سلامتی، اخلاص در عمل، عامل بودن به گفتار و ارتباط با مردم را لازمه مبلیغن دانست و اضافه کرد: نباید علم برای ما تبدیل به حجاب و غرور شده و موجب شود ما خود را برتر از مخاطب فرض کرده و از مردم فاصله بگیریم که در این صورت سخن حق هم هیچ تاثیری در مخاطب نخواهد داشت علت اصلی تاثیر سخنان علمای بزرگ در مردم داشتن اخلاص و تقوا در آن‌ها بود.

وی بیان داشت: برخورد عاطفی با مردم، حسن سابقه مبلیغن در بین مردم، تسلط بر مطالب، استقلال طلبگی، رعایت عدالت در گفتار، وقف خدا بودن، اهمیت دادن به ظواهر خود و بیان کردن مطالب بدون حب و بغض عواملی است که موجب می‌شود آنچه در منابر بیان می‌شود در مردم مؤثر واقع شود‌.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha